شهروند- دو خواهر اهل آلبرتا که از اوایل دهه ۸۰ میلادی گم شده بودند توسط پلیس زنده و سالم در ایالات متحده ی آمریکا پیدا شدند و پلیس می گوید از اینکه این خبر را به خانواده ی آنها می دهد بسیار خوشحال است. این دو خواهر با نام های آنا هاکزه ۴۳ ساله و کیم هاکزه ۲۹ ساله آخرین بار در اواسط دهه ۸۰ میلادی در شهر ادمونتون کانادا دیده و سپس ناپدید شدند. هیچ کدام از اعضای خانواده از آن تاریخ به بعد آنها را ندیدند و فقط در سال ۱۹۹۳ خبری از آنها دریافت کردند.

مادر آنها در سال ۲۰۰۳ ، تقریبا یک دهه بعد، خبر گم شدن آنها را به پلیس گزارش کرد، اما پرونده ی آنها باز ماند. در سال ۲۰۱۵ پلیس به طور جدی برای یافتن آنها دست به کار شد و با کمک فضای مجازی و کمک مردمی توانست که این دو خواهر را در ایالات متحده ی آمریکا پیدا کند.

این دو خواهر که هم اکنون ۶۷ و ۵۳ سال دارند از پلیس خواسته اند که مکان آنها را لو ندهد. برادران این دو خواهر آرزو دارند که بتوانند با خواهران خود دیدار کنند و می گویند که تمام این سالها به آنها فکر کرده اند. به گفته ی آنها برخی مسایل خانوادگی و میل به ماجراجویی باعث این جدایی شد.

این دو خواهر به پلیس گفته اند که گمان نمی کردند نبودن آنها به عنوان گم شدن به پلیس گزارش شود. این دو برادر اطلاعات تماس خود را از طریق پلیس به خواهران خود رسانده اند و امیدوارند که بتوانند بعد از این همه سال با آنها دیدار کنند.