شهروند- دولت استانی انتاریو روز دوشنبه اعلام کرد که قرار است بودجه ای معادل ۴۲.۵ میلیون دلار برای بهبود زیرساخت های دوچرخه سواری در این استان اختصاص دهد و طی یک برنامه ی چهارساله انتاریو را به استانی بهتر برای دوستداران دوچرخه سواری تبدیل کند. این تصمیمات تنها چند روز بعد از مرگ دلخراش پسربچه ی ۵ ساله که در مسیر دوچرخه سواری Martin Goodman در نزدیکی دریاچه در حال دوچرخه سواری بود و به دلیل برخورد با ماشین از دنیا رفت، اعلام شد. بسیاری می گویند یکی از دلایل مرگ این پسربچه عدم امنیت این مسیر دوچرخه سواری است و عدم محصور بودن آن باعث شد که این کودک به درون ترافیک پرتاب شده و با برخورد به یک ماشین به قتل برسد.

دوچرخه سواری یکی از امکانات مهم شهری است و در بهبود کیفیت هوا و زندگی افراد تاثیر بسیار بسزایی دارد. بر همین اساس دولت استانی انتاریو می خواهد تا بودجه ی لازم را در اختیار شهرداری های شهرهای این استان قرار دهد تا انتاریو به مکانی محبوب و امن برای دوستداران دوچرخه سواری تبدیل شود.

شهرداری های بزرگ این استان باید برای دریافت بودجه مذکور شرایط لازم را دارا بوده و پروژه های خود را برای بهبود مسیرهای دوچرخه سواری معرفی کنند، اما شهرهای کوچک تر بدون داشتن هیچ گونه شرایطی می توانند از بودجه ی سالانه برخوردار شوند. این بودجه تا میزان ۸۰ درصد از پروژه های بهبود مسیرهای دوچرخه سواری را پرداخت خواهد کرد.