شهروند- امیر کهنمویی، جوان ایرانی کانادایی، برای فیلمنامه اش به نام “Port of Call” برنده ی جایزه ی ۲۵۰۰۰ دلاری  Daryl Duke سال ۲۰۱۸ شده است. امیر کهنمویی متولد شهر مونترال در کانادا است. فیلمنامه ی “Port of Call”  الهام گرفته از داستان زندگی عموی امیر است که سالها پیش در پی یافتن زندگی بهتر به کانادا و به شهر مونترال مهاجرت می کند.

 

عموی امیر دکترای معماری از ایتالیا دارد اما زندگی و کار در کانادا به او این فرصت را نمی دهد که در این کشور به دنبال حرفه اش رفته و معمار دارای گواهینامه شود. امیر کهنمویی می گوید که از دریافت این جایزه و از کمک بنیاد Daryl Duke که به جوانان هنرمند فرصت خلاقیت می دهد بسیار خوشحال و سپاسگزار است.

این سومین سالی است که بنیاد Daryl Duke این جایزه ی را به فیلمنامه نویسان اهدا می کند. بنیاد Daryl Duke در سال ۲۰۱۶ و برای بزرگداشت Daryl Duke، سازنده ی فیلم و سریال و برنده ی جایزه امی، تاسیس شد. یکی از مشهورترین ساخته های او سریال ” Thorn Birds” است. این جایزه ی مالی ۲۵۰۰۰ دلاری به خالقان جهان این فرصت را می دهد تا اثر خود را به روی صحنه بیاورند. اطلاعات این مسابقه برای سال بعد به زودی در www.daryldukeprize.ca منتشر خواهد شد.