بنابه این گزارش ها روزنامه حیات نو با تصمیم "هیات نظارت بر مطبوعات" تعطیل شده است، اما در مورد اینکه این تعطیلی موقتی است یا دائمی خبری 

 

شهروند ۱۲۵۹ ـ پنجشنبه ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹


 

به گزارش منابع خبری ایران روزنامه "حیات نو" به صاحب امتیازی هادی خامنه ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی، در روز دوشنبه توقیف شده است.

بنابه این گزارش ها روزنامه حیات نو با تصمیم "هیات نظارت بر مطبوعات" تعطیل شده است، اما در مورد اینکه این تعطیلی موقتی است یا دائمی خبری ارسال نشد.


 

هیات نظارت بر مطبوعات با اعلام تصمیم خود در روز دوشنبه گفت که روزنامه حیات نو نه فقط "خارج از زمینه مصوب کار کرده" بلکه غالب مطالبی که "خارج از زمینه مصوب کار کرده تخلف بوده است."


 

اما چنانکه گزارش ها نشان می دهد در این اعلامیه به هیچ موردی از تخلفات روزنامه حیات نو اشاره نشده است.

بنابه گزارش ها حیات نو یکی از چهار روزنامه ای – در کنار اسرار، آفتاب یزد و اعتماد – بود که دو روز قبل به دلیل نوع انعکاس اظهارات هفته پیش آیت الله هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی، از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دریافت کرده بود.

مطالب اصلی صفحه اول روز شنبه این چهار روزنامه نزدیک به اصلاح طلبان، به مسئله "اختلاف" در سطح کشور که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست های متفاوتی به آن اشاره کرده بودند اختصاص داشت.

حیات نو که جزو روزنامه های منتقد دولت به حساب می آید در روزی توقیف می شود که شماری از دانشگاه ها صحنه اعتراضات دانشجویی علیه دولت در روز ۱۶ آذر بوده است.

این روزنامه در شماره روز دوشنبه در مقاله ای به قلم مصطفی ایزدی نوشته بود که مقامات کشور "در تمام سطوح مدیریت به دفعات گفته اند که دانشجو باید در صحنه باشد، باید سیاسى باشد، باید انتقاد کند و علیه نابرابرى ها اعتراض نماید، اما هیچ تعریفى براى مخاطب دانشجوى معترض و در صحنه سیاسى ارائه نمى کنند. این که به طور کلى گفته شود، دانشجو باید منتقد باشد ولى نداند که چگونه منتقدى باشد که با خشونت روبه رو نشود."