برج میلادشورای شهر تهران نرخ بلیت بازدید از برج میلاد این شهر را که پنجمین برج بلند دنیا تا این تاریخ است، ۱۰ هزار تومان تعیین کرده است.


شماره ۱۱۹۴ ـ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸


 

شورای شهر تهران نرخ بلیت بازدید از برج میلاد این شهر را که پنجمین برج بلند دنیا تا این تاریخ است، ۱۰ هزار تومان تعیین کرده است.

برج میلاد تهران در مجموعه ‌ای به نام مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران، در تپه‌های کوی ‌نصر (گیشا) واقع شده است.

برج میلاد با ۴۳۵ متر ارتفاع پنجمین برج بلند جهان محسوب می ‌شود. این نخستین بار است که سازه ای با این مشخصات بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی در ایران ساخته می شود.

با نزدیک شدن به زمان افتتاح این برج، شورای شهر تهران پس از دو جلسه بررسی، لایحه تعیین نرخ بهره ‌برداری از فضاهای عمومی مرتبط با برج میلاد را تصویب کرده است.

مبلغ دریافتی از بازدیدکنندگان فضاهای عمومی اعم از گردشگران داخلی و خارجی، از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ پنجشنبه‌ ها، جمعه ‌ها و سایر ایام تعطیل و از ساعت ۱۴تا ۲۳ در سایر ایام هفته برای ورود به مجموعه برج برای هر نفر هزار تومان است.

استفاده از "سالن دید" که منظره شهر تهران از ارتفاع بیش از ۴۰۰ متری است، شش هزار تومان و استفاده از "گنبد آسمان" که رصدخانه برج است، ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

براساس این لایحه شورای شهر تهران که روز سه شنبه به تصویب رسید، بهای بازدید از فضاهای سالن دید و گنبد آسمان برج میلاد در ساعت ۸ تا ۱۴ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به جز روزهای تعطیل) معادل ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت.

هزینه ورودی پارکینگ برج میلاد نیز به ازای ساعت اول سه هزار تومان، به ازای هر ساعت اضافه در پارکینگ هزار و پانصد تومان و بیش از سه ساعت سه هزار تومان در نظر گرفته شد.

پروین احمدی نژاد، از اعضای شورای شهر تهران گفته که هزینه پیش بینی شده برای منوی رستوران گردان برج، نفری ۵۰ هزار تومان است.

در بند دیگر این لایحه، شورای شهر تهران تصمیم گرفته است که این مبالغ به طور آزمایشی تا پایان سال اجرا شود اما از سال ۸۸ در مورد بهای بلیت برای گردشگران خارجی تجدیدنظر شود.

شهردار تهران اعلام کرده است که برج میلاد تهران ۱۰ مهرماه همزمان با روز عید فطر افتتاح خواهد شد.

کلنگ این مجموعه در زمان شهرداری غلامسین کرباسچی به زمین زده شد، اما با دستگیری وی به اتهام فساد مالی و سپس تعویض پی در پی شهرداران تهران و کمبود منابع مالی برای تکمیل این برج، کار ساخت آن بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.