شهروند ـ در روزنامه ی محلی ICI Info روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ خبری درج شده بود که برای ما شهروندیان خوشایند بود چرا که نشان از موفقیت یکی از همکارانمان در عرصه ی علم و آموزش داشت.
دکتر عطا انصاری به تازگی مدرسه ی عالی آنلاین طب مکمل و بهداشت پا را به ثبت رسانده و چهار تن دیگر با او در این کار همکاری می کنند.
این مدرسه سه ماه است که بر روی اینترنت آمده و تمام دروس آن اینترنتی است و یک دوره ی چهار ساله طب مکمل و حدود ده درس تخصصی طب مکمل را ارائه می دهد. دروس به زبان فرانسه است و کالج دیگری هم برای تدریس دروس به انگلیسی با این مدرسه عالی همکاری دارد.
به گفته ی دکتر انصاری به دلیل اینکه درس بهداشت پا و Pedorthist در ایران وجود ندارد، این دوره به زبان فارسی هم تدریس می شود.
دکتر انصاری در گفت وگو با شهروند می گوید: مدرسه و دروس آن توسط چهار انجمن طب مکمل کبک تائید و پذیرفته شده و شهریه هر سال برای ۱۴ درس سه هزار دلار است و در پایان هر سال دانشجو مدرکی می گیرد که بتواند با آن کار کند. پس از چهار سال نیز دیپلم ناتوروپات می گیرد و پس از گذراندن تز به دکترای طب طبیعی و مکمل نائل می شود.Ansari-H1
چون این مدرسه عالی مجازی و آنلاین است بنابراین از همه جای جهان می توان در آن ثبت نام کرد اما فقط برای درس طب طبیعی (یا مکمل) در سال چهارم دانشجو باید چهار استاژ یک ماهه را در چهار کلینیک یا فروشگاه داروهای گیاهی و طبیعی بگذراند. برای درس بهداشت پا یک استاژ سه روزه در تورنتو، مونترال و کبک لازم است ولی برای کشورهای دیگر قسمت های عملی به صورت فیلم ارسال می شود.
از دسامبر امسال برنامه ی کامل گیاه درمانی و ماه می سال ۲۰۱۶ دوره Kinepodio توسط رئیس لابراتوار Kinepod لوکزامبورگ در شهر کبک تدریس خواهد شد.
پس از درگذشت دکتر پرویز قدیریان همکار ارزشمند بیش از یک دهه ی شهروند در سال ۲۰۱۳، دکتر انصاری همکار ایشان که او هم ساکن مونترال است دست یاری به ما دادند و نگذاشتند صفحه ی دکتر قدیریان خالی بماند. ایشان بدون وقفه با مطالب پزشکی شان آگاهی و دانش خوانندگان شهروند را در زمینه ی بیماری ها افزایش داده اند.
برای همکار عزیزمان دکتر عطا انصاری آرزوی موفقیت های بیشتر در راه آموزش علم و دانش به جوانان سراسر جهان داریم.
برای آشنایی بیشتر با این مدرسه عالی مجازی از سایت زیر دیدن کنید و یا با آدرس های زیر تماس بگیرید:

http://ismapquebec.com

Institut supérieure de Médecines Alternatives et Podotherapie
۱۹۰۰ Avenu Mailloux suite 035 Québec –Québec G1J 5B9
Tel: 418-614-130
Fax : 418-977-6778

Courriel : ismap@ismapquebec.com