در این ستون، آرش عزیزی، همکار شهروند، هر هفته بهترین شیوه‌ ی گذراندن آخرهفته را به خوانندگان عزیز پیشنهاد می‌دهد.

این هفته ماه مارچ شروع شده و باید خودتان را برای تعطیلات ماه مارچ (March Break) آماده کنید. بخصوص اگر بچه ‌دار و خانواده‌ دار هستید و قرار است طفل‌ های معصوم‌ تان در این تعطیلات میمون روی سرتان خراب شوند و انتظار داشته باشند هر کاری که در زمان مدرسه ممکن نیست، در تعطیلات برایشان انجام دهید. به این هفته که برسیم ما هم پیشنهادهای خودمان را می‌ دهیم، اما از الان بگوییم که تورنتو گزینه‌ های بسیاری برای گذراندن این ایام دارد: از هفته ‌ی ویژه‌ ی نمایشگاه مهاراجه ‌ی ای جی او تا نمایش کمدی ویژه‌ ی بچه ‌ها در سکند سیتی تا جشنواره‌ ی شیره‌ ی درخت افرا که خوراک کانادایی‌ ها است.

در ضمن هفته‌ ی موسیقی کانادا هم هفته‌ ی دیگر از راه می ‌رسد و از ۹ تا ۱۳ مارچ برقرار است. در شهروندِ هفته‌ ی آینده بیشتر به آن می ‌پردازیم، اما از همین الان می‌ توانید برنامه ‌ی ‌آن‌ را در cmw.net دنبال کنید.

و اما این آخر هفته دو پیشنهاد عالی برایتان داریم (البته کنسرت لیدی گاگا هم در روز انتشار شهروند، پنجشنبه، برگزار می‌ شود، ولی بلیتش را باید از مدت‌ها پیش می‌خریدید).

یکی باله ‌ی زیبا و شهیرِ «دریاچه قو» (Swan Lake) است که این هفته به مرکز هنرهای نمایشی سونی (Sony Center for Performing Arts) می ‌آید. «دریاچه قو» این روزها به خاطر فیلم «قوی سیاه» (که هفته‌ ی گذشته، ناتالی پورتمن به خاطر آن جایزه‌ ی اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد) سر زبان ‌ها است. این نمایش البته اجراهای متعددی در سراسر جهان دارد، اما این یکی متعلق به گروهی نیست مگر باله‌ ی مشهور مارینسکی (کیروف) روسیه که از سال ۱۸۹۵ این شاهکار چایکوفسکی را اجرا کرده است. گروه باله‌ ی مارینسکی، که از بهترین‌ های جهان است، شامل ۷۹ رقصنده است و در اجرای این نمایش با ارکستر سمفونی کیچنر ـ واترلو همکاری می‌کند. این باله چهار روز بیشتر مهمان شهر ما نیست (۳ تا ۶ مارچ). بلیت ‌های ۶۰ تا ۲۲۵ دلاری را می‌توانید از sonycentre.ca تهیه کنید.

دومی نمایشگاه پروژه‌ ی هنرمندان (Artist Project) است، مجموعه‌ ای بی ‌نظیر از هنرمندان مستقل که برای چهارمین سال پیاپی در اگزبیشن پلیس (Exhibition Place) در خیابان لیک ‌شور برگزار می ‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ را می‌ توانید در theartistprojecttoronto.com پیدا کنید. این نمایشگاه از ۱۱ صبح شروع می‌ شود و تا ساعت ۹ شب برقرار است‌(یکشنبه تا ساعت ۶ عصر).