محمد خاتمی در جلسه‌ای که عصر روز یکشنبه با حضور خانواده چند تن از بازداشت شدگان و اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز برگزار شد 


شهروند ۱۲۳۹  پنجشنبه ۲۳ جولای  ۲۰۰۹


 

موج سبز آزادی: محمد خاتمی در جلسه‌ای که عصر روز یکشنبه با حضور خانواده چند تن از بازداشت شدگان و اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز برگزار شد، خواستار برگزاری همه‌پرسی در خصوص مشروعیت دولت شد.

به گزارش «موج سبز آزادی» در این دیدار که در محل دفتر مجمع روحانیون برگزار شد، چندین نفر از خانواده ‌های زندانیان سیاسی و همچنین تعدادی از اعضای شاخص مجمع از جمله موسوی خوئینی‌ها، سید محمد خاتمی، امامی جمارانی، سید محمد رضوی، مجید انصاری، موسوی بجنوردی، محمد مقدم، علی اکبر محتشمی پور و … حضور داشتند.

به گزارش برخی وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران، آقای خاتمی افزود که همه‌پرسی درباره مشروعیت دولت دهم باید از سوی نهاد‌های «بی‌طرفی» همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود.

به گفته رئیس جمهوری پیشین ایران، «بایستی از مردم پرسید آیا وضعیت پیش آمده، مطلوب است و از آن راضی هستند؟ اگر اکثریت مردم این وضع را قبول داشته باشند، ما هم تسلیم هستیم.»

این برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که از سوی یکی از روسای جمهوری ایران، پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی درباره مشروعیت یک دولت ارائه می‌شود.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات اعلام کرده ‌اند که دولت دهم را «مشروع» نمی‌دانند و از طریق قانونی با آن مقابله خواهند کرد.

برخی از مهمترین احزاب اصلاح‌طلب نیز با رد نتیجه این انتخابات، دولت برآمده از آن را «نامشروع» دانسته ‌اند.