شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد

شهروند ـ فرح طاهری:همزمان با ایام تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی که در کشور

میزبانمان، کانادا، جنب و جوش خاصی در می گیرد، و چراغانی و تزئینات خانه ها و ادارات و محلات حال و هوای شادی به وجود می آورد، جامعه ی ایرانی ـ کانادایی نیز با برگزاری جشن یلدا، خود را در شادی جامعه ی بزرگترش سهیم می کند.

چند سالی ست که جشن یلدا از سوی سازمان ها و کانون های مختلف به صورت مرتب و مفصل دارد برگزار می شود و با بزرگ شدن جامعه ی ایرانی تورنتو، تعداد این جشن ها بیشتر و بیشتر می شود.

یکی از زیباترین و مفصل ترین جشن های یلدای امسال را انجمن ساختمان سازان ایرانی ـ کانادایی، روز شنبه ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ در سالن مجلل له پارک برگزار کرد.

عمر انجمن ساختمان سازان ایرانی ـ کانادایی هنوز به ده سال نرسیده، اما توانسته به خوبی خود را در جامعه ی میزبان معرفی کند و مورد توجه قرار گیرد.

در این جشن جان توری شهردار تورنتو، دکتر رضا مریدی وزیر علوم و نوآوری انتاریو، علی احساسی نماینده لیبرال مجلس فدرال کانادا، دیوید زیمرمن وزیر بومیان انتاریو، فرانک اسکارپیتی شهردار مارکهام، مایکل پارسا کاندیدای حزب کانسرواتیو در حوزه ی آرورا، دیوید موسوی کاندیدای شورای شهر تورنتو و تعدادی دیگر از مقامات سیاسی شرکت داشتند.

سفره ی زیبای یلدا که میوه ها و غذاهای سنتی ایرانی به آن رنگ و شکل داده بود از جاذبه های این جشن بود که همه را دعوت می کرد تا در کنارش عکسی به یادگار بگیرند.

در گوشه ی دیگری از سرای ورودی، چایخانه ی سنتی فرزاد، با زنانی که لباس های محلی ایرانی بر تن داشتند، جاذبه ی دیگری بود که افراد را بین رفتن به طرف بار و گرفتن مشروب الکلی و نوشیدن چای در استکان کمرباریک ناصرالدین شاهی به تردید می انداخت.

قبل از شروع مراسم، از میهمانان با انواع پیش غذاهای خوشمزه پذیرایی شد.

مراسم با خواندن سرود ملی کانادا و در ادامه اش سرود ای ایران، توسط خواننده ی برجسته ی ایرانی ـ کانادایی، حسن انعامی، آغاز شد.

گرداننده مراسم سهراب اوشیدر بود که علیرغم شلوغی سالن باز سعی می کرد با لطیفه هایش شب یلدای شادی را برای میهمانان به وجود بیاورد.

مهران صفاپور، رئیس انجمن ساختمان سازان ایرانی ـ کانادایی، از سوی هیئت مدیره این انجمن به میهمانان خوشامد گفت.

در ادامه دکتر رضا مریدی، علی احساسی و دیوید زیمر هر یک به کوتاهی سخنانی ایراد کردند و تلاش های جامعه ی ایرانی را برای تأثیرگذاری در جامعه ی میزبان ستودند.

بخش موسیقی این جشن بسیار متنوع بود. موسیقی سنتی ایرانی را فریبا داودی با صدای زیبایش به همراه گروه شرقی به سرپرستی کوروش بابایی اجرا کرد.

بخش موسیقی پاپ به عهده شهرام صولتی بود، خواننده ای که بیش از چهل سال است می خواند ولی بین خودمان باشد، همچنان جوان مانده است. او از لس آنجلس میهمان این جشن بود و هنرنمایی اش همه ی سالن را به رقص کشاند.

در بین این دو برنامه ی سنتی و پاپ، و به هنگام صرف شام، دی جی امیر موسیقی های منتخب خود را پخش می کرد.

در این جشن بر روی هر میز ده نفره، ده کارت حاوی شعرهای حافظ قرار داشت. بعدا قرعه کشی کردند و به عدد برنده ی کارت های شعر جایزه ای اهدا شد.

مشاور املاک Bella Lee حامی اصلی این جشن بود که از او به عنوان پلاتینیوم اسپانسر نام بردند. خانم بلا لی در جامعه ی ایرانی تورنتو بسیار حضور پررنگی دارد و این نشانگر اعتماد متقابل او و مشتریان ایرانی اش می باشد.

گفتنی است که بلیت این جشن ۱۸۰ دلار بود، گرچه این رقم در مقایسه با نحوه ی پذیرایی و کنسرت های ارائه شده، و مکان جشن مناسب بود ولی وقتی بدانی که تمامی سود حاصل از این جشن برای زلزله زدگان اخیر کرمانشاه اختصاص می یابد، لبخندی از رضایت بر لبت می نشیند.

تیتری که برای این گزارش انتخاب کردم مصرعی از شعر سعدی است که زینت بخش جلد بروشور مراسم بود.

انجمن ساختمان سازان ایرانی ـ کانادایی The Iranian Canadian Builders Associations (ICBA) در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک انجمن حرفه‌ای، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیرمذهبی تاسیس شد و با عضویت ده ها شرکت و عضو،کار خود را که هدف آن ارتقاء سطح علمی و فنی دست اندرکاران ساختمان و شهرسازان بوده، شروع کرد.

ICBA درطی سالهای فعالیت خود شاهد رشد و پویایی حرفه‌ای اعضایش بوده که این مهم با برگزاری کارگاه‌ها،کلاس‌های مختلف و سمینارهای ماهانه مرتبط با حرفه به انجام رسیده است . ICBA تلاش دارد که اعضای خود را درخصوص آخرین روند بازار، فن آوری های ساختمانی، مواد، طراحی و معماری و غیره مطلع و به روز نگه می دارد. ارتباط این انجمن از زمان تأسیس با سازمان های فنی، حرفه ای و دولتی همواره رو به گسترش و ارتقا بوده است.

انجمن علاوه بر گردهمایی‌های مستمر ماهانه‌ی فنی و حرفه‌ای که موجب ایجاد ارتباط بیشتر اعضاء و همکاری‌های مختلف آنان گردیده، هر ساله به برگزاری میهمانی ‌ها و جشن‌های فرهنگی نیز می‌پردازد. سنت دید و بازدید نوروزی و همچنین برگزاری جشن شب یلدا که برای اعضا رایگان بوده از جمله مناسبت هایی است که موجب نزدیکی بیشتر خانواده‌ی اعضا و میهمانان آنها شده است.

اعضای هیئت مدیره فعلی این انجمن عبارتند از: مهران صفاپور، علیرضا حیدری، دیوید فیروزیان، احمد کاظمی، امیرحسین براتی و شهروز شعاعی.

یکتا سیف برنامه ریز و هماهنگ کننده ی جشن یلدا بود و عکس ها از هنرمند عکاس، علیرضا بیباک است.

از وبسایت این انجمن دیدن کنید:

www.icbuilders.ca