شهروند- بابک سعیدی، شهروند ایرانی ۴۳ ساله ساکن موریسبرگ انتاریو که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می برد روز شنبه در قرارگاه پلیس همین منطقه به طرز مشکوکی به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. خواهر بابک سعیدی، الی سعیدی از بابک به عنوان مردی بسیار خوش اخلاق و دوست داشتنی یاد می کند و می گوید که خانواده بابک برای این اتفاق به دنبال جواب است.

الی سعیدی واقعه را این گونه تعریف می کند: بابک به دلیل بیماری و محکومیت ناشی از ضرب و شتم در سال ۲۰۱۴ می بایست هر هفته به قرارگاه پلیس مراجعه می کرد و گزارش می داد. روز شنبه بابک در حالی که یک جعبه شیرینی برای پدرش و دوست پدرش که قرار بود او را به پلیس ببرند تهیه کرده بود راهی شد. پدر بابک می گوید وقتی او را پیاده کردند برای خرید به فروشگاهی در آن منطقه رفتند و در هنگام بازگشت بابک را دیدند که بر روی زمین دراز کشیده است و دو پلیس بالای سر او هستند. سپس پلیس بابک سعیدی را به درون قرارگاه بردند و بعد از گذشت ربع ساعت به پدر وی خبر می دهند که بابک مرده است.

پدر بابک می گوید که صدای شلیک دو گلوله را شنیده است. خانواده ی بابک از این اتفاق بسیار دل شکسته و ناراحتند و نمی دانند چه اتفاقی برای فرزندشان افتاده است. خواهر بابک می گوید که پلیس برای مقابله با افراد دارای بیماری های ذهنی و روحی اصلا آگاهی و توانایی ندارد و بسیاری از این بیماران به دست پلیس کشته می شوند. این خانواده می خواهد که پلیس منطقه به دقت به آنها بابت اتفاقی که افتاده است گزارش دهد.