محمود احمدی نژاد و همراهانش در دولت نهم بر خلاف شعارهایی مبنی بر عدم ورود به انتخابات و ممنوعیت کار تبلیغی، در چند روز گذشته فعالیت های …


شهروند ۱۲۲۷  پنجشنبه  ۳۰ اپریل  ۲۰۰۹


با مردم: محمود احمدی نژاد و همراهانش در دولت نهم بر خلاف شعارهایی مبنی بر عدم ورود به انتخابات و ممنوعیت کار تبلیغی، در چند روز گذشته فعالیت های انتخاباتی را به طور ویژه ای با پخش سیب زمینی، پرتقال، دی وی دی های تبلیغی، عکس، تقویم آغاز کرده اند.

در سفرهای اخیر احمدی نژاد رییس دولت نهم به شهرستان های اطراف تهران، بسته های کامل فیلم های تبلیغاتی رییس جمهور که توسط معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور و از پول بیت المال تهیه شده به طور گسترده ای توزیع شده است .

بر روی هر بسته که شامل چند فیلم است عکس های تبلیغاتی رنگی از محمود احمدی نژاد قرار گرفته است. محتویات این فیلم ها شامل مستند افتتاحیه مسابقات پارالمپیک با حضور احمدی نژاد تحت عنوان «مدال» ، مستند دانش آموزان ایرانی از منظر رییس جمهور با عنوان «ما می توانیم» ، سفرهای استانی رییس جمهور شامل اکثر سفرهای استانی احمدی نژاد در چهار سال گذشته، فیلم کارگزاران دولت اسلامی، گزارش سفر احمدی نژاد به ترکیه و …. است.

در فیلم هایی که درباره سفرهای استانی رییس جمهور تولید شده است، از احمدی نژاد با عناوینی همچون سفیر باران، باران، دریا دل، چشم شیشه ای، بالهای مهر، سفیر نوروز و… نام برده شده است. دی وی دی های به کار رفته در این بسته های تبلیغاتی از مرغوب ترین دی وی دی های موجود در بازار است.

آن سو تر ذبیحی مدیر کل دفتر استاندار آذربایجان غربی با استفاده از بودجه دولتی عکس محمود احمدی نژاد را منتشر و آن را با نامه اداری جهت توزیع در سراسر استان ارسال کرده است.

در سندی انتشار یافته توسط پارسیان نیوز، ذبیحی مدیرکل حوزه استانداران و رییس گروه مشاوران جوان استاندار در نامه ای رسمی به فرمانداری های شهرستان های استان آذربایجان غربی درخواست توزیع عکس و تقویم بین همکاران، دهیاران، ائمه جمعه و جماعت را خواستار شده است

این در حالی است که سردار صادق محصولی پیشتر در گفت و گویی با ایلنا ایجاد فضا برای انعکاس افکار و نظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را نجابت دولت نهم دانسته و تبلیغات زود هنگام و پخش برخی بروشورهای تبلیغاتی از سوی برخی کاندیدای ریاست جمهوری را تقبیح کرده بود.

تخلفات دولت تنها در استفاده انتخاباتی از اموال عمومی و استفاده نامشروع از بیت المال در حوزه انتخابات نیست بلکه بی توجهی محمود احمدی نژاد به قانون و ارائه گزارش غیر واقعی به رهبری و مردم ، اعتراض نمایندگان مردم در مجلس را به همراه داشته است.

در گزارشی که توسط پارلمان نیوز منتشر شده است داریوش قنبری نماینده ایلام و مخبر فراکسیون خط امام در اخطاری آیین‌نامه‌ای و بر اساس اصل ۸۰ قانون اساسی با انتقاد از دولت نهم در دادن وام ۳۰۰ میلیون دلاری به کشور پاکستان گفت :"دولت به چه حقی می‌آید اینچنین کمک‌هایی را وعده می‌دهد بدون آنکه این کمک در مجلس به تصویب رسیده باشد . دولت این اختیار را از کجا کسب کرده است که به این شکل به میثاق‌ ملی ما بی‌توجهی کند؟"

در ادعایی دیگر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اصولگرا را متهم ‏کرده است که حتی در ارائه آمار و اطلاعات به رهبری هم صداقت نداشته و به آقای خامنه‌ای هم گزارش‌های نادرست ‏داده است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، از وعده‌های اغواگرانه احمدی‌نژاد در سخنرانی‌اش در جمع ‏مردم اسلامشهر به شدت انتقاد کرده و تاکید کرده که ادعاهای احمدی‌نژاد " آشکارا با واقعیت مغایرت " دارد.