رسم شهروند همیشه این بوده که هرزمان که از موفقیت ایرانیان در گوشه و کنار جهان و بویژه کانادا خبردار شود، آن را منعکس کند، تا به این وسیله یک انرژی تازه در جان جامعه ی ایرانی خارج کشور روان شود و پرتوان تر پیش رود.

محمد رحیمیان، رئیس دو شرکت به اسامی “شرکت بیمه” و “Insufin” در تورنتوست. با اینکه شش سال بیشتر در این حوزه کار نمی کند، اما توانسته رقبای کانادایی خود را پشت سر بگذارد و جایگاه دوم Community Service Award را ازآن خود کند.

محمد رحیمیان، در سال ۲۰۰۴ به کمپانی Desjardin (بزرگترین شرکت مالی کانادا و یکی از شش کمپانی بزرگ دنیا) پیوست. او تا به امروز ضمن بروکر بودن به عنوان مدیر فروش با این کمپانی فعالیت دارد. عمده ترین بخش فعالیت رحیمیان، در بیمه های عمر، بیمه های تکمیلی، سلامتی و سرمایه گذاری های گارانتی شده به صورت فردی و گروهی است.

در دیدار کوتاهی که روز جمعه در دفتر ایشان در شماره  ۷۳۶۸خیابان یانگ (نبش کلارک) داشتم، ضمن تبریک برای این موفقیت، دلیل اعطای آن را پرسیدم.

آقای رحیمیان گفت: از همان شروع کار با توجه به نقطه ضعفی که در بخش فرهنگی و اطلاع رسانی از چگونگی بیمه های گوناگون احساس می شد، این شرکت در این بخش فعالیت گسترده ای را آغاز کرد. از شش سال پیش تاکنون در مجلات گوناگون شهر تورنتو، بیش از ۱۰۰۰ مقاله و مطلب منتشر کردیم. در کامیونیتی ایرانی و همینطور در کمپانی دژاردن سمینارها و کارگاه های آموزشی برگزار کردیم. تهیه ی بیش از ۲۰۰ برنامه رادیویی، ساخت و اجرای ۷۰ برنامه تلویزیونی، تهیه بیش از ۱۰۰ کلیپ ویدیویی در زمینه ی بیمه و سرمایه گذاری در یوتیوب، ارسال بیش از سی هزار ایمیل در هر سال به مناسبت های مختلف از جمله سالروز تولد و سال نو  و …، ارسال بیش از ده هزار نامه در هر سال برای کامیونیتی، کمک های داوطلبانه به بیمارستان ها از جمله سانی بروک، انجمن قلب و عروق، انجمن ام. اس.، ایستر سلز(موسسه کمک به کودکان ناتوان جسمی) و همچنین ترجمه ی آخرین اخبار پزشکی از لابراتوارهای آمریکا و کانادا و استفاده از منابع و آمار تازه و دقیق جهت استفاده در مقالات به منظور آگاهی رسانی به جامعه از دیگر فعالیت های شرکت های ما بوده است.

به آقای رحیمیان می گویم، پس بی مورد نبوده اختصاص این جایزه به شما، و آقای رحیمیان تأکید می کند که البته من نفر دوم در کل کانادا شدم. نفر اول فرد ۸۸ ساله ای ست که مدت ۳۰ سال مدیر مرکز مالی بوده.

برای آقای رحیمیان که تنها شش سال است به کمپانی دژاردن پیوسته، این موفقیت بزرگی ست که در کنار افرادی قرار می گیرد که ده ها سال در این شرکت فعالیت داشته اند.  وقتی چنین چیزی را می گویم، اضافه می کند، البته کار ما گروهی ست و من فقط برنده ی جایزه نشده ام، تیم ما برنده شده است.

او از همکارانش به خوبی یاد می کند و همراهی آنها را یکی از دلایل موفقیت خود می داند.  

عمر اقامت رحیمیان در کانادا به یک دهه هم نمی رسد. او اواخر ۲۰۰۲ به کانادا مهاجرت کرد. می گوید، در ایران ۲۰ سال در بیزنس بخش تولید و تجارت الکترونیک کار می کردم، و اصلا با شرط بیزنسی هم وارد کانادا شدم، و قرار بود که اینجا هم چنین بیزنسی را راه اندازی کنم. بعد آشنا شدم با مسائل مالی و بیمه، چون باید اینها را هم می دانستم. چون پسزمینه ی تحصیلی ام علوم بود در ادامه آشنا شدم با Health و علاقه ام به این بخش بیشتر شد. شروع کردم به درس خواندن در این رشته و همزمان کار هم می کردم. و پس از گرفتن گواهینامه ام به دژاردن پیوستم. شاید رمز موفقیت من این باشد که از همان آغاز راهم را زود انتخاب کردم و از این شاخه به آن شاخه نرفتم و وقتم را تلف نکردم.

آقای رحیمیان، دلایل انتخاب دژاردن را امکانات آموزشی و محصولاتی که ارائه می دهد، خواند و گفت سعی کرده ام رابطه ام با این شرکت وظیفه شناسی و صداقت باشد.در حال حاضر من به عنوان مدیر فروش هستم و تعدادی نماینده تربیت می کنم. علاقمندان به این رشته را جذب می کنم و آموزش می دهم.

محمد رحیمیان تخصصش در طرح و برنامه ریزی در امور مالی و بیمه از بدو تولد تا سنین پیری ست. این امور شامل: بیمه های عمر، سلامتی، سرمایه گذاری های تضمین شده که در قالب بیمه انجام می شود.

در توضیح بیشتر سرمایه گذاری های تضمین شده با توجه به اینکه الان فصل RRSP است و تا آخر فوریه بیشتر وقت برای سرمایه گذاری در آن نیست، آقای رحیمیان گفت: عملا سه نوع سرمایه گذاری در کانادا داریم stock و Bond و Segregated Fund  این سومین سرمایه گذاری فقط توسط شرکت های بیمه عرضه می شود و خاصیتش این است که اصل پول تضمین شده است، زیرا بعضی ها اهل ریسک نیستند که در سهام سرمایه گذاری کنند.

وقتی از او دلایل موفقیتش را پرسیدم گفت، از بدو شروع به کار به خودم گفتم که من مهاجرت کردم پس باید خیلی چیزها را یاد بگیرم بویژه اینکه زبان انگلیسی  و بیمه در کشور ما به شکل امروزی و اینجایی مطرح نبوده. اول از همه عضو Advocis (The Financial Advisors Association of Canada) شدم جامعه حرفه ای این رشته که جدا از گواهینامه است. افرادی عضو این جامعه می شوند و خودشان را به روز نگه می دارند چون آموزش دارد. راز هر شغل این است که افراد خودشان را به روز نگه دارند. برای خودم سعی کردم مقالات را ترجمه کنم. در ادامه دیدم حالا که دارم ترجمه می کنم بهتر است این اطلاعات را با دیگران هم سهیم شوم و با نشریات شروع به همکاری کردم تا اینکه گسترش پیدا کرد به برنامه های تلویزیونی و رادیویی و برگزاری سمینار و … ضمن اینکه شانسی هم که آوردم همکاران خوبی دارم.

شهروند یکی از دو نشریه ای ست که هر هفته مقالات “شرکت بیمه (اینشافین)” را چاپ می کند. در این مقالات با زبانی ساده، در مورد بیمه های مختلف توضیح داده شده. به گفته ی آقای رحیمیان، هر کسی در کانادا به نحوی به بیمه نیاز دارد، حال یا تنها برای دیداری کوتاه مدت به کانادا آمده و ممکن است به دارو و درمان نیاز پیدا کند، یا اینکه مقیم یا شهروند کاناداست ولی به نوعی خدمات درمانی انتاریو (اوهیپ) تمام هزینه ی درمان او را پوشش نمی دهد همچون هزینه ی دارو، خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی، ماساژتراپی، کفش طبی، عینک، و سایر خدماتی که تحت پوشش اوهیپ نیستند و برای آنها بیمه های مختلف طراحی شده است. همچنین برای زمان سالمندی و یا ناتوانی جسمی هم بیمه هایی مخصوص وجود دارد.

از آقای رحیمیان می پرسم در پایان می خواهد چیزی را اضافه کند، می گوید: شعار ما همیشه این بوده “بیمه یک نیاز واقعی ست با هر میزان توان مالی شما” و مطلب دیگر اینکه واجد شرایط بودن خود را از دست ندهید، چون ممکن است فردا آن را از دست دهید.

 

شهروند ضمن تبریک به رئیس شرکت بیمه، آقای رحیمیان، برای تیم همکاران این شرکت موفقیت های بیشتر آرزو می کند.

برای آشنایی بیشتر با این شرکت به آدرس های زیر مراجعه کنید:

www.insufin.com

www.youtube.com/sherkatbime