شهروند ـ لیلا مجتهدی: ششمین مراسم جشن سنتی چهارشنبه سوری به همت کمیته برگزاری جشن چهارشنبه سوری در میدان مل لستمن تورنتو برگزار شد.

این برنامه با موسیقی دی جی تکین  شروع شد و مردم حاضر در مراسم با نوای موسیقی های شاد دی جی در هوای سرد و شامگاهی تورنتو رقص و پایکوبی کردند.

افخم مردوخی و دکتر محمد تاج دولتی از طرف کمیته برگزاری جشن چهارشنبه سوری به زبان های انگلیسی و فارسی به حاضران خوش آمد گفتند و در ادامه اظهار داشتند که ما در کنار هدف اصلی خود که برگزاری جشن ملی چهارشنبه سوری است حمایت خود را از تلاش های هموطنانمان در ایران برای کسب آزادی و احترام به حقوق فردی و اجتماعی فرد فرد ایرانیان، از هر قوم و زبان و باور دینی و سیاسی که باشند اعلام می کنیم.

افخم مردوخی ـ محمد تاج دولتی از کمیته برگزاری چهارشنبه سوری ـ کاتلین وین وزیر حمل و نقل ـ پائین دکتر مریدی نماینده مجلس انتاریو و شلی کارول عضو شورای شهر تورنتو و فرداد مجری مراسم

امسال نیز مثل سال های پیش دکتر رضا مریدی نماینده مردم ریچموند هیل در  پارلمان انتاریو، خانم کاتلین وین وزیر حمل و نقل و نماینده دان ولی وست در پارلمان انتاریو و همچنین خانم شلی کارول عضو شورای شهر از حوزه ی دان ولی ایست با پیام های تبریک سال نو و اعلام حمایت از مردم ایران در راه رسیدن به دموکراسی در این مراسم شرکت داشتند.

حضور عمو نوروز با اشعار دلنشینش و حاجی فیروز با ترانه های شادش جمعیت حاضر را بیشتر به وجد آورد.

همچنین در قسمتی از این برنامه خانم کَندی به همراه گروهش آواز خواند.

مجری این مراسم فرداد کاظمی مثل سال های قبل برنامه را با شور و هیجان اداره کرد.

 

به گفته ی خانم نیاز سلیمی، یکی از اعضای کمیته برگزاری جشن چهارشنبه سوری، حدود ۹ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

برگزارکنندگان و مهمانان برنامه همچنین همدردی و حمایت خود را از مردم آسیب دیده ی ژاپن اعلام کرده و گفتند آرزو می کنیم که مردم آزادیخواه کشورهای آفریقا و خاورمیانه نیز هر چه سریعتر به حقوق دموکراتیک خود دست یابند.

فرداد مجری مراسم ـ عمو نوروز اسماعیل سنجانی ، کندی (خواننده) ـ جعفر نشاط حاجی فیروز

این برنامه ساعت نه و نیم شب با مراسم آتش بازی خاتمه یافت.

گفتنی ست همزمان در ریچموندهیل نیز مراسم چهارشنبه سوری برگزار شد. از آنجا که ایرانیان بسیاری در این شهر شمال تورنتو ساکن هستند، هر ساله کمیته ای نیز برگزاری جشن چهارشنبه سوری را در این شهر تدارک می بیند و آنجا نیز هرساله شاهد حضور جمعیت چندهزار نفری از ایرانیان است.