سازمان زنان ایرانی انتاریو مهرگان دیگری را جشن گرفت. این جشن روز ۱۶ اکتبر ۲۰۰۹ در سالن کلیسای لوتران با حضور ده ها تن از ایرانیان تورنتو برگزار شد.

شهروند ۱۲۵۲  پنجشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹


 

 سازمان زنان ایرانی انتاریو مهرگان دیگری را جشن گرفت. این جشن روز ۱۶ اکتبر ۲۰۰۹ در سالن کلیسای لوتران با حضور ده ها تن از ایرانیان تورنتو برگزار شد.

دقایق انتظار تا شروع رسمی جشن را نوای بسیار دل انگیز پیانوی هنرمند نوازنده، نادر نادری، پر کرد و آهنگ های قدیمی و خاطره انگیزی که او نواخت باعث شد تا حاضران متوجه گذشت زمان و تاخیر در شروع برنامه نشوند.


 

پس از پخش سرود ای ایران و سرود ملی کانادا، افخم مردوخی رئیس هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو، ضمن خوشامد و تشکر از اعضای هیئت مدیره و داوطلبان که به برگزاری جشن یاری رسانده بودند، از دکتر رضا مریدی، نماینده ی مجلس انتاریو خواست تا با جمع سخن بگوید.

دکتر مریدی با اشاره به این نکته که قدیم ها ایرانی ها همیشه جشن داشتند، و پس از اسلام و در این ۱۴۰۰ سال است که به گریه و زاری و خودزنی و قمه زنی بیشتر بها داده میشود، تاکید کرد که باید به اصلیت و ایرانیت قدیم خودمان برگردیم که مبنایش شاد بودن انسانها بوده. ما باید شادی را ارزش دهیم، زیرا که شادی و جشن و سرور، برای آینده امید می آورد و امید سازندگی به همراه دارد. افخم مردوخی

دکتر مریدی با اشاره به جشن های باستان در هر فصلی، جشن مهرگان را که جشن برداشت محصول است، تبریک گفت و خدمات سازمان زنان ایرانی انتاریو را ستود.

در ادامه، محبوبه ی نمازی از پیدایی جشن مهرگان و تاریخچه ی برگزاری آن با استناد به یافته هایش از متون معتبر، گفت و اشاره کرد که جشن مهرگان به اهمیت عید نوروز است ولی متاسفانه ایرانیان آن را چون نوروز جشن نمی گیرند.

نوبت به هنرنمایی هنرمندان گروه آذربایجانی آراز رسید. لاله جوانشیر و صمد پورموسوی و یار جوان دیگرشان (که متاسفانه معرفی نشد) در آغاز چند ترانه ترکی به خوانندگی لاله اجرا کردند و بعد با رقص آذربایجانی سالن را به وجد آوردند.

پایان بخش جشن مهرگان صرف شام دستپخت زنان هنرمند سازمان زنان بود و البته در کنار آن خرید از بازارچه ای که به منظور یاری رسانی به بودجه ی سازمان زنان برپا شده بود.