آرش عزیزی ـ "به این‌ آدم‌ها نباید گفت "بازنشسته". ببینید با چه قدرت و توانی کار می‌کنند". این را اریک هاسکینز، از نمایندگان لیبرال تورنتو در مجلس استانی، در مصاحبه با شهروند می‌گوید.  


شهروند ۱۲۵۴  پنجشنبه  ۵ نوامبر ۲۰۰۹


 

"به این‌ آدم‌ها نباید گفت "بازنشسته". ببینید با چه قدرت و توانی کار می‌کنند".

این را اریک هاسکینز، از نمایندگان لیبرال تورنتو در مجلس استانی، در مصاحبه با شهروند می‌گوید. آقای هاسکینز در کنار حدود پنجاه تن از چهره‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صبح روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر مهمان اتاق تشریفاتِ دیوید اونلی، فرماندار کل انتاریو، در کوئینزپارک‌ بود. آقای هاسکینز و بقیه آمده‌ بودند تا شاهد دریافت جایزه توسط بیست نفر از شهروندان ارشد (بالای ۶۵ سال) از اقصا نقاط انتاریو باشند. این شهروندان به پاس سال‌ها زحمات خود از دست فرماندار کل و ایلین کارول، وزیر فرهنگ انتاریو، جایزه‌ای دریافت می‌کنند.


 

این جایزه بیست سال است که به شهروندان ارشد نمونه‌ای اهدا می‌شود که پس از رسیدن به سن "بازنشستگی" همچنان به دستاوردهای خود ادامه می‌دهند. از میان دریافت‌کنندگان جایزه یک نفر برای ما ایرانی‌ها بیش از همه آشنا بود: دکتر رضا براهنی.


 

از میان بیست و چند نفری که هفته‌ی گذشته این جایزه را دریافت کردند، بی‌اغراق کمتر کسی در جایگاه رضا براهنی، شهروند ایرانی-کانا
از راست: حسن زرهی، رضا براهنی، رضا مریدی و وینسنت تامسون که همراه با دکتر براهنی شهروند نمونه ریچموندهیل شناخته شده
دایی و مقیم ریچموند هیل، قرار داشت. در واقع دستاوردهای آقای براهنی به قدری است که دریافت این جایزه در کنار آن‌ها کوچک می‌‌نمود. رضا مریدی، نماینده‌ی ریچموندهیل در مجلس استانی،‌ و حسن زرهی، سردبیر شهروند، دو مهمان ویژه‌ای بودند که به افتخار دریافت جایزه توسط آقای براهنی به کوئینزپارک آمده بودند.


 


 

دستاوردهای بسیاری از سایر دریافت‌کنندگان جایزه نیز به راستی چشمگیر بود. بیش از هر چیز این شهروندان ارشد مصداق رویکرد و نگاهی مثبت به زندگی بودند. آن‌ها سال‌ها است کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و در هنگامی که دیگر طبیعتا باید وقت بازنشستگی‌شان باشد به فعالیت‌ها و تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

تقدیرنامه های شهروندان برگزیده امضاهای نخست وزیر انتاریو، وزیر فرهنگ و فرماندار انتاریو را در پای خود داشت.