شهروند-  به گزارش سازمان امنیت سایبری کانادا، حملات سایبری در کانادا رو به افزایش است. این حملات تغییر کرده است و مجرمان فضای مجازی دیگر سراغ کامپیوترهای خانگی نمی روند بلکه به وسایل خانگی روی آورده اند که به اینترنت متصل است. در سالهای اخیر بیشتر وسایل خانه، اعم از تلویزیون، ترموستات، کافی ساز، خودرو نقلیه و دوربین های مدار بسته به صورت هوشمند درآمده است و به طرق مختلفی به اینترنت متصل می شود.

 

این اتصال گسترده به فضای مجازی این فرصت را در اختیار مجرمان و هکرها قرار داده است تا به این وسایل دسترسی پیدا کرده و خطر حملات سایبری امروز بسیار فراتر از تنها لو رفتن  و سرقت اطلاعات از کامپیوترهای شخصی ست.

این وسایل خانه که به اینترنت متصل می شوند هدف بسیار جذابی برای سارقان و مجرمان فضای مجازی اند. بررسی های سالهای اخیر نشان می دهد که تولیدکنندگان وسایل خانه تمرکز خود را از روی تامین امنیت برداشته اند و بیشتر در تلاشند تا امکان اتصال به شبکه ی جهانی اینترنت را به طرق مختلف برای وسایل مختلف برقی فراهم کنند. اگرچه حملات سایبری اصلا سوژه ی جدیدی نیست اما مطالعات و تحقیقات این مرکز دولتی نشان می دهد که این حملات در کانادا رو به افزایش است.