شهروند ـ مسلمانان کانادا سه شنبه ۳۰ آگوست ۲۰۱۱ را عید فطر اعلام کردند و جشن گرفتند.

در تورنتو نیز ده هزار تن از مسلمانان این شهر، در کانونشن سنتر گرد آمدند تا پایان ماه رمضان و یک ماه روزه داری را جشن بگیرند.

در این مراسم دالتون مک گینتی، نخست وزیر لیبرال انتاریو نیز حضور یافت و با تبریک عید، برای آنان سخنرانی کرد. مک گینتی تأکید کرد که با همکاری یکدیگر می توانیم یک استان عالی بسازیم.

مک گینتی نخست وزیر انتاریو در مراسم عید فطر

 تیم هوداک رهبر حزب محافظه کار انتاریو با صدور بیانیه ای این روز را به مسلمانان تبریک گفت. در این بیانیه آمده است:”جشن پایان روزه داری، برای خانواده های مسلمان فرصتی برای خیریه، بخشش و رسیدگی به بستگان خواهد بود. جشن عید فطر برای تمام خانواده های انتاریو امکانی فراهم می آورد تا مشارکت جامعه ی مسلمان انتاریو را در فرهنگ غنی و میراث متنوع مان بازتاب دهند.” 

 همچنین آندریا هوروات رهبر حزب نیودمکرات در حالی که روسری نارنجی رنگی بر سر داشت در جشن مسلمانان شرکت کرد. در بیانیه ای که در این مورد صادرکرده، تأکید کرده که “عید فطر به ما می آموزد که در انسانیتی شریک شویم که برای همکاری با یکدیگر به عنوان یک ملت، برای مقاصد نیک الهام بخش ماست. دمکرات های نو امروز بیش از همیشه به این درک رسیده اند که ارزش هایی نظیر عشق، امید و خوشبینی می بایستی راهنمای ما باشد و روابط روزمره ی ما را تحت تاثیر قرار دهد.”

گفتنی ست عید فطر در تمام جهان روز سه شنبه اعلام شد ولی ایران روز چهارشنبه را عید فطر اعلام کرد و جشن گرفت.