اعتراضات مخالفان جمهوری اسلامی در هفته‌ی گذشته به تعطیلی کلاس‌های بهروز افخمی منجر شد. بهروز افخمی که چندی ست در تورنتو ساکن شده است، از کارگردان 

 

شهروند ۱۲۷۱ – پنجشنبه ۴ مارچ ۲۰۱۰


 

اعتراضات مخالفان جمهوری اسلامی در هفته‌ی گذشته به تعطیلی کلاس‌های بهروز افخمی منجر شد.

بهروز افخمی که چندی ست در تورنتو ساکن شده است، از کارگردان های سینمای ایران و از نمایندگان دوره ی ششم مجلس جمهوری اسلامی است. افخمی از چندی پیش در تورنتو اقدام به برپایی کلاس های فیلمنامه نویسی و کارگردانی کرده بود که این امر با اعتراض مخالفان جمهوری اسلامی همراه شد.

بابک یزدی،‌ دبیر شرق کانادای حزب کمونیست کارگری، که از اصلی‌ترین گروه‌های معترض است به شهروند گفت: «میلیون‌ها دلار به ایشان داده‌اند تا فیلمی به نام «فرزند صبح» راجع به زندگی خمینی بسازند… چند ماه پیش در برنامه‌ای در مرکز شهر تورنتو ما جلوی دانشجویان بسیاری از ایشان پرسیدیم که در این شرایط که مردم دارند علیه کل جمهوری اسلامی انقلاب می‌کنند و غیره از کارهایشان پشیمان هستند یا نه و ایشان جوابی نداد».

روز دوشنبه‌ی این هفته فشارها و تظاهرات مخالفان، باعث شد موسسه ای که اتاق‌هایش میزبان کلاس‌ها بود به تعطیلی آن‌ها دست بزند.

بابک یزدی‌ تاکید کرد که  این موسسه ارتباطی با افخمی نداشته و در واقع اطلاعی از آن نداشته است.

برخی از مخالفان اظهار داشتند که حساب هنرمندانی که زیر فشار سانسور و تهدید در ایران همچنان به تولید هنری می پردازند تا از کوچکترین امکانات برای روشنگری استفاده کنند، با افرادی در حوزه ی هنر که تولیداتشان به قصد توجیه و بزک کردن چهره ی رژیم است و یا نقش سوپاپ اطمینان را برای تداوم سرکوبگری های رژیم ایفا می کنند، جداست و این اعتراضات نبایستی این گونه تعبیر شود که مخالفان جمهوری اسلامی نسبت به همه ی هنرمندان داخل کشور که به خارج می آیند، چنین دید و برخوردی دارند.