شهروند آرش عزیزی: منطقه ‌ی یورک از هفته‌ ی گذشته وارد دوره‌ ی دو ماهه ‌ی پیش از آغاز المپیک ویژه ‌ی انتاریو شد که در ماه جولای در این منطقه برگزار می ‌شود.

پنجشنبه ‌ی گذشته، کمپین ویژه‌ ی اطلاع ‌رسانی در مورد این بازی‌ ها با کنفرانسی خبری در ساختمان شهرداری منطقه‌ی یورک، واقع در نیومارکت، آغاز شد. هدف این کمپین، جمع ‌آوری کمک مالی و جذب داوطلبانی است که برگزاری این بازی‌ ها را ممکن می‌کنند.

المپیک ویژه‌ ی انتاریو قرار است در روزهای ۱۱ تا ۱۴ جولای در ۱۸ رشته و با حضور بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار و مربی و خدمه در سراسر منطقه‌ ی یورک برقرار شود. این المپیک ویژه‌ ی ورزشکارانی است که از ناتوانی های ذهنی رنج می ‌برند.

York-Games

حدود ۸۰۰ ورزشکار در این بازی ‌های چهارروزه شرکت می ‌کنند. تمام آن ‌ها پیش از این در رقابت ‌های محلی پیروز شده‌ اند و حالا باید در مسابقات استانی شرکت کنند. برندگان اصلی تورنمنتِ ماه جولای عازم بازی‌ های ملی المپیک ویژه در ونکوور خواهند شد.

با این‌که منطقه‌ ی یورک میزبان بازی ‌ها است تنها ۳۹ ورزشکار از این منطقه در بازی ‌ها حضور دارند.

این منطقه آخرین ‌بار در سال ۲۰۰۰ میزبان بازی ‌ها بود اما در آن هنگام بیشتر مسابقات در شهر نیومارکت بود. این بار قرار است بقیه‌ ی هشت شهرِ منطقه بیشتر درگیر کار باشند.

از جمله اماکن برگزاری بازی ‌ها: مدرسه‌ ی کاتولیکِ «آر لیدی آو ده لیک» در کزویک (ژیمناستیک موزون)، دبیرستان بیل کرادرز در یونیون ویلِ مارکهام (دو و میدانی)، کالج سنت اندروز در آرورا (فوتبال)، مرکز اجتماعات ریچ ویل در ریچموند هیل (سافت‌بال)، باشگاه گلف رولینگ هیلز در استوف ویل (گلف..)

مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ ی مسابقات در استادیوم ری توئینیِ نیومارکت برگزار می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و یا برای داوطلب شدن از specialolympics2013games.com دیدن کنید.