reza-moridi

ششمین سالگرد انتخاب دکتر مریدی به نمایندگی مجلس انتاریو

شهروند علی شریفیان: روز دوم اکتبر ۲۰۰۳ حزب لیبرال به رهبری دالتون مک گینتی در انتخابات سی و هشتمین پارلمان انتاریو، توانست با به دست آوردن ۷۲ کرسی از ۱۰۳ نمایندگی مجلس با پیروزی قاطع و شکست حزب محافظه کاران پیشرو به دولت اکثریت برسد. مک گینتی و حزب لیبرال با پیروزی در آن دوره از انتخابات به ۸ سال حکومت محافظه کاران و ۵ سال کار دولت ان دی پی پایان داد.  مک گینتی توانست در انتخابات  اکتبر ۲۰۰۷ هم با رهبری خود با ۷۱ کرسی، پیروزی لیبرال ها را تکرار کند. در انتخابات سال ۲۰۱۱ اما لیبرال ها از ۱۰۷ کرسی توانستند ۵۳ کرسی به دست آورند و تنها با یک کرسی کمتر از حداقل لازم ۵۴ کرسی، حکومت اقلیت تشکیل دادند.

مک گینتی ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد قصد دارد از مقام رهبری حزب کناره گیری کند و بعد از انتخاب خانم کاتلین وین به این مقام، روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ از مقام نمایندگی مجلس هم استعفاء داد.

در انتخابات۱۰ اکتبر ۲۰۰۷ اما جامعه ایرانیان کانادا شاهد یک رویداد مهم تاریخی شدند. دکتر رضا مریدی به عنوان اولین کانادایی ایرانی تبار توانست با پیروزی بر رقبای خود در حوزه ریچموند هیل به موفقیت درخشانی دست یابد و به نمایندگی از این حوزه در مجلس قانوگذاری انتاریو برگزیده شود. دهم اکتبر امسال سالگرد این رویداد مهم در تاریخ مهاجرت ایرانیان به کاناداست.

دکتر مریدی پس از تشکیل کابینه خانم کاتلین وین، رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر تازه انتاریو به وزارت پژوهش و نوآوری منصوب شود. با این ترتیب او نخستین ایرانی تباری است که در کانادا به وزارت رسیده است.

این نماینده و اکنون وزیر دولت لیبرال انتاریو در طول شش سال کارش به عنوان سیاستمدار کارنامه قابل توجه ای دارد. از جمله با تلاش های وی نوروز، به عنوان جشنی رسمی شناخته شد. به وسیله او بیانیه ای در محکومیت نقض مداوم حقوق بشر به وسیله حکومت جمهوری اسلامی تهیه شد که به امضای گروه زیادی رسید و در مجلس مورد تائید تمامی نمایندگان قرار گرفت. چندین لایحه پیشنهادی اش هم به تصویب مجلس رسیدند. علاوه بر همه اینها دکتر مریدی به حل مشکلات شمار زیادی از ایرانیان کانادا هم کمک های فراوانی کرده است. او به مناسبت دهمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب لیبرال بیلان کوتاه مختصری از دست آوردهای این حزب به دفتر شهروند ارسال کرده که نشان از موفقیت جالب توجه دولت لیبرال در زمینه های مختلف دارد.