شهروند علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه ارقام

۲۳ میلیون هکتا لیتر:330px-Sleeman.svg

بر اساس آمارهای به دست آمده و در مقایسه ، در کاناد صنایع آبجوسازی  تولیدشان از تولید لبنیات بیشتر است. این کالای پر مصرف، تولیدش سه برابر و نیم تولیدات شراب و مشروبات الکلی دیگر در مجموع است و در کل ۱۶۳ هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند. بر اساس گزارشی که در این باره در سی بی سی منتشر شده ۸۵ درصد آبجویی که کانادایی ها در سال می نوشند از تولیدات صنایع آبجوسازی خود کشور است .

جان اسلیمن، بنیانگذار شرکت بزرگ و مشهور آبجوسازی Sleeman  کانادا در رابطه با این گزارش گفته است که تولید آبجو در کانادا به تولیدات کشاورزی مانند کشت جو و یا غلات دیگر کمک افزاینده ای می کند. در حال حاضر مردم کانادا در سال ۲۳ میلیون هکتالیتر (هر هکتا لیتر برابر با ۱۰۰ لیتر است ) آبجو مصرف می کنند و با این ترتیب مصرف سرانه آبجو در کانادا هشتاد لیتر در سال است. فروش آبجو ۴۵ درصد مشروبات الکلی در کاناداست و فروشی برابر با ۵ میلیارد و۸۰۰ میلیون دلار در سال دارد که یک درصد کل تولید ناخالص ملیGDP  کانادا محسوب می شود.

۴۱۳ دلار:

CondoHouse

بر اساس آمارهای منتشر شده در مجموع درسه ماهه سوم سال جاری ۳ هزارو ۴۴ آپارتمان (کاندومینیوم ) تازه ساز در تورنتو به فروش رسیده که این شمار ۸ درصد از فروش آپارتمان های تازه ساز در همین دوره از سال در سال ۲۰۱۱ کمتر بوده است. بر اساس یافته های آماری پیش بینی شده در فروش این نوع املاک مسکونی در سه ماهه آخر امسال، سال ۲۰۱۳ به ۱۳ هزار واحد خواهد رسید. در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۲ در مجموع ۱۷ هزار و ۹۹۷ واحد و در سال ۲۰۱۱ مجموع فروش آپارتمان ها ی تازه  ساز در بازار املاک تورنتو ، ۲۸هزار  ۱۹۰دستگاه بوده است. فروش پیش بینی شده برای سه ماهه آخر امسال از فروش سه ماهه آخر سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ هم کمتر خواهد بود. قیمت هر واحد مسکونی تازه ساز و یا قدیمی بطور متوسط در تورنتو ۳۸۴ هزارو ۴۴۱ دلار بوده است . این قیمت متوسط ۷ و ۲ دهم درصد از سال گذشته کمتر شده است . سال گذشته قیمت هر فوت مربع (تقریبا برابر یک سوم متر مربع ) در تورنتو ۴۱۳ دلار بوده است.

۲۷ درصد:

traffic-jam

به گزارش رسانه های کانادا به نقل از شرکت تولید کننده جی پی اس، بر اساس بررسی های انجام شده،  ونکوور از نظر تراکم خودروها و ترافیک اکنون وضعیتی بدتر از تورنتو و شهر لس آنجلس واقع در کالیفرنیای جنوبی آمریکا پیدا کرده است و رکورددار بدترین ترافیک در میان شهرهای آمریکای شمالی شده است. ونکوور به نمودار ۳۶ درصد از نظر وضعیت ترافیک رسیده است. ۳۶ درصد به معنای تفاوت خلوت ترین و شلوغ ترین زمان ترافیک در هر شهر است و بر اساس مقایسه ۵ بامداد یک شنبه، خلوت ترین زمان ترافیک و ۵ بامداد دوشنبه شلوغ ترین زمان ترافیک محاسبه می شود. این در حالی است که تورنتو رکورد ۲۷ درصد دارد و لوس آنجلس دارای ۳۵ درصد اختلاف فشردگی ترافیک شده است.

شهرهای بیرمنگام، ریچموند و اوکلاهاما شهرهایی هستند که در این مطالعه و بررسی تکنیکی – علمی ار نظر ترافیک از بهترین شهرها در آمریکای شمالی گزارش شده اند. بوده اند. در این شهرها بر اساس اندازه گیری زمان تردد، رانندگان می توانند در زمان مساوی مسافتی دو برابر رانندگان در ونکوور یا لس آنجلس طی کنند.

۱۳ هزار و ۲۰۰ :

jobs_classifieds

اداره آمار کانادا خبر داد در ماه گذشته، ماه اکتبر در مجموع ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار شده اند. با وجود  شروع به کار این گروه، میزان بیکاری در کشور در حد ماه گذشته،  به اندازه همان  ۶.۹  درصد ثابت ماند.

ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی خیلی  کمتر از پیش بینی های کارشناسان  اقتصادی و بازار کار بوده است.از نظر میزان اشتغال به کار نمودارها نشان داده که کاهش میزان بیکاری در ماه اکتبر در استان های مختلف متغیر بوده است.۶.۹  درصد کمترین نرخ بیکاری در ۵ سال گذشته در کانادا بوده است.

۷ :

happypeople

براساس بررسی هایی که به وسیله سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه انجام شده و گزارش منتشر شده بوسیله این سازمان، کانادا جزو هفت کشور برتری است که مردمانش از خوشحال ترین مردمان جهان هستند. این کشورها بدون رده بندی استرالیا، سوئد، سوئیس، دانمارک، آمریکا، نروژ و کانادا اعلام شده اند.

این سازمان با بررسی یازده فاکتور مهم مورد نیاز برای یک زندگی خوب در مورد کشورهای جهان این کشورها را معرفی کرده است. کانادا در بسیاری از این یازده فاکتور مهم مثل خدمات درمانی، امنیت و طول عمر از ۲۰ امتیاز، تمام ۲۰ امتیاز را بدست آورده است. کانادا بویژه به خاطر درصد بیکاری پایین در میان ۴۸ کشوری که مورد مطالعه بوده اند، از سوی این سازمان بین المللی مورد تحسین قرار گرفته است.