تیم پارس به مقام قهرمانی "جام جهانی مردمی" رسید. این دوره مسابقات فوتبال به وسیله ی "سازمان بین المللی کودکان خیابانی"  ترتیب داده …


شماره ۱۱۹۷ ـ ۲  اکتبر ۲۰۰۸


 

تیم پارس به مقام قهرمانی "جام جهانی مردمی"(1) رسید. این دوره مسابقات فوتبال به وسیله ی "سازمان بین المللی کودکان خیابانی" (2) ترتیب داده شده بود. سازمان جهانی کودکان خیابانی موسسه ای غیر انتفاعی است که در تورنتو پایه گذاری شده است. هدف سازمان گسترش امکاناتی است که به کودکان و جوانانی که با مشکلات عدیده ای دست به گریبانند شانس بهتر زندگی کردن را میدهد. این سازمان سعی میکند با ایجاد گروههای کاری به کودکان امکان رشد بدهد. با استفاده از روشهای گوناگون این گروه سعی میکند آگاهی نوجوانان را در مورد تأثیرات مخرب مواد مخدر افزایش دهد و آموزش زندگی سالم را در اختیار آنها قرار دهد. سازمان بین المللی کودکان خیابانی در بیشتر از ۶۰ کشور دنیا فعالیت داشته و به بیش از دو میلیون کودک امکان رشد داده است. این سازمان به دلیل کارهای برجسته اش از سوی سازمان ملل به عنوان پیشگام کار برای جوانان مورد تقدیر قرار گرفته است. "جام جهانی مردمی" قدمی است که این سازمان در جهت افزایش آگاهی عمومی و تشویق حضور مردم و جامعه در جهت اهداف خود برگزار میکند.

تیم فوتبال پارس تورنتو

دومین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی مردمی روز یکشنبه ۲۶ سپتامبر در زمین رسمی فوتبال تورنتو(۳) برگزار شد. ۱۲ تیم در هوای آفتابی و زیبای پاییزی در دو گروه شش تیمی به مقابل هم رفتند. هموطنان ایرانی ما به شکل پراکنده در چند تیم مختلف در مسابقه حضور داشتند. تیم پارس با ۸ بازیکن ایرانی در این مسابقه شرکت کرد و با یک شکست و پنج پیروزی پی در پی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. برای اعضای تیم مهمتر از پیروزی شرکت در یک حرکت مردمی و جمع آوری کمک مالی در راهی است که به بخش آسیب پذیرتر یاری میرساند.

برگزار کنندگان این مسابقه قصد دارند که در سالهای آینده تعداد تیمها را اضافه کنند و گسترش اجتماعی بیشتری به این رویداد بدهند. حضور بازیکنان تیم فوتبال تورنتو اف سی(۴) برجسته بود و میتواند به رشد آتی این رویداد کمک کند.

امیدواریم که ورزش دوستان ایرانی هم در این رویداد حضور برجسته تری داشته باشند و در گسترش یک کار مردمی شریک باشند. امیدواریم که پیروزی تیم پارس مشوق بیشتری برای سایر تیمهای فوتبال ایرانی در شهر تورنتو باشد که به این فعالیتهای انسانی توجه کنند و در آن شرکت فعالی داشته باشند.

اعضای تیم پارس، قهرمان این مسابقه به قرار زیر است:

دکتر عباس آزادیان، علی افخمی، محسن امین، افشین سوزنکار، نادر طغرل، بهروز نیکو، امیر تاجر و مازیار جیفانی

۱- Community world cup

۲-Street kids international

۳-BMO

۴-Toronto FC