متاسفانه با آزادی زندانی اداره مهاجرت موافقت نشد و او باید به دادگاه برود. کمکهای هموطنان نیز برگردانده می شود. 

 

شهروند ۱۱۹۹ ـ پنجشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸


 


 

متاسفانه با آزادی زندانی اداره مهاجرت موافقت نشد و او باید به دادگاه برود. کمکهای هموطنان نیز برگردانده می شود.


 

همانگونه که هزاران نفر از هموطنان ایرانی تبار ما اطلاع دارند از یازدهم جولای امسال برای جمع آوری مبلغ ۵۰۰۰ دلار وثیقه برای آزادی یک جوان ایرانی از زندان اداره مهاجرت، از طریق نشریه شهروند، از هموطنان نیکوکار درخواست کمک کردم. آزادی این زندانی منوط به رعایت شرایطی بود که از عهده یک نفر خارج بود و بخش مالی فقط جزئی از این شرایط بود.

با توجه به آنکه شهروند روز جمعه یازدهم جولای به دست خوانندگان رسید، ظرف چند روز موجودی حسابی که برای این منظور به نام خود باز کرده بودم از ۴۰۰۰ دلار بیشتر شد و در مجموع بیش از چهل نفر در گردآوری وثیقه شرکت کردند و مبلغ ۵۳۲۵ به آن حساب واریز گردید.

البته گفتنی است که هفته پیش خانم کشیش سوزت و کلیسای JLW  نیز هر کدام ۵۰۰ دلار جداگانه، برای این زندانی به طور نقد به اینجانب پرداختند.

علاوه بر این کمکهای مالی ـ شخصی به طور کتبی و رسمی از طریق وکیل دادگستری در مقابل دولت متعهد گردید که ضمانت این زندانی را برای مدت نامحدودی به عهده بگیرد و به منظور امکان تماس مرتب یک تلفن موبایل به وی بدهد.  بلیت ماهانه ترانزیت برای او بخرد و مراقبت کند که هر هفته به جلسات اصلاح رفتاری برود و بلافاصله پس از آزادی وی را به منزل خود ببرد و تا زمانی که او محل مناسبی پیدا نکرده از او نگهداری کند و در صورتی که این زندانی شرایط آزادیش را رعایت نکند بلافاصله به اداره مهاجرت اطلاع بدهد.

با تمام این تعهدات، اداره مهاجرت بدون ارایه ی دلیل کتبی با آزادی این زندانی موافقت ننمود و اکنون وی باید نزد قاضی دادگاه فدرال برود و از طریق قانونی درخواست نماید که تا زمانی که راجع به اقامت وی تصمیم نگرفته اند، حداقل او را در زندان نگه ندارند. این شخص درخواست پناهندگی کرده است و اداره مهاجرت نمی تواند او را اخراج کند. او تا به حال دو سال در زندان مهاجرت مانده و دادگاه حداقل یکسال دیگر طول خواهد کشید.

به هر صورت همانگونه که ذکر گردید مجموع مبالغی که هموطنان نیکوکار خواننده شهروند برای وثیقه این زندانی واریز نموده اند، دقیقا ۵۳۲۵ دلار می باشد. ما تا به حال مبلغ ۲۳۰ دلار پرداختی که صد دلار آن اخیرا برای کمک غذایی به خود زندانی پرداخته شده است داشته ایم که توسط اینجانب و خانم کشیش پرداخت شده است و از پرداختی خوانندگان شهروند کسر نشده است.

روز سه شنبه مبلغ ۳۶۸۰ دلار که توسط سرکار خانم فخری باغانی تهیه و پرداخت شده بود، به ایشان برگردانده شد. پس از پرداخت این مبلغ از واریزهای نیکوکاران ۱۶۴۵ دلار باقی مانده است که متعلق به بیش از سی نفر از خوانندگان می باشد که از پنج دلار تا ۲۳۵ دلار پرداخت کرده اند. چون تمامی مبالغ بر طبق آگهی در شهروند به حساب ۶۲۹۴۵۵۳ـ۱۵۳ ریخته شده دفترچه کامل آن موجود می باشد. با اینکه تعداد زیادی از هموطنان به گونه ناشناس کمک کرده اند ما مطمئن هستیم که مشکلی وجود نخواهد داشت. از کمک دهندگان درخواست می شود که حداکثر تا سی روز آینده (۱۸ نوامبر) برای دریافت مبالغ اهدایی خود با تلفن ۳۸۳۳ـ۴۹۳ـ۴۱۶ تماس بگیرند.

به هیچ وجه قابل پیش بینی نمی باشد که این شخص چه مدت دیگر در زندان بماند ولی یک چیز معلوم است که او در کنج زندان است و چشم امیدش فقط به اقدامات هموطنانش می باشد. چنانچه مبلغی باقی ماند برای مخارج این زندانی صرف خواهد شد. او اکنون قبل از هر چیز به یک وکیل دادگستری احتیاج دارد و امیدوارم هموطن دیگری را پیدا کنیم که ادامه فعالیت ها را به عهده بگیرد.

گفتنی ست فعالان مساجد یا کلیساها در این امر نیکوکارانه مشارکت فعال داشته اند.

با سپاس از طرف این زندانی.