شهروندـ پلیس منطقه ی یورک برنامه ی ویژه ای تدارک دیده به نام “آکادمی شهروندان” (Citizens Academy) که سه بار در سال برگزار می شود. این برنامه برای بسط مشارکت قوی در درون جامعه از طریق ارائه شناخت و دانش کاری از پلیس ناحیه یورک طراحی شده است.

 این برنامه ها یک بار به زبان انگلیسی و یک بار به زبانی غیر انگلیسی و یک بار نیز برای سالمندان برگزار می شود.

پلیس ناحیه یورک اعلام کرده است که آکادمی بعدی شهروندان در ماه اپریل ۲۰۱۰ به زبان فارسی شروع خواهد شد.

همه کسانی که در ناحیه یورک ساکن هستند، یا کار و تحصیل می کنند و ۱۶ سال به بالا سن دارند، و همچنین علاقمند هستند که بیشتر راجع به پلیس ناحیه یورک و یا موضوعات مرتبط به پلیس بدانند، می توانند در این نشست ها حضور یابند.

بیش از ۱۴۰۰۰ تن فارسی زبان در ناحیه یورک زندگی می کنند و فارسی یکی از پنج زبانی است که در خانه های این منطقه صحبت می شود.

نشست اول دوشنبه ۱۲ اپریل از ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر تا ۹ شب خواهد بود. این برنامه به طور پی در پی برای پنج هفته عصرهای دوشنبه، هفته های دوم تا پنجم از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۹ شب برگزار خواهد شد.

همه نشست ها در اتاق جلسات A/B در کتابخانه عمومی ریچموندهیل، شماره یک خیابان اتکینسون، ریچموندهیل برگزار می شود. اعضا طی مراسمی که روز دوشنبه ۱۰ ماه می ۲۰۱۰ به میزبانی رئیس آرماند لابارژ برگزار می شود، فارغ التحصیل خواهند شد.

اطلاعات و تقاضانامه برای آکادمی شهروندان (Citizens Academy) از طریق تماس با Carrie Delaney با شماره تلفن: ۵۴۲۳-۸۷۶-۸۶۶-۱ داخلی ۶۷۱۲ یا ایمیل ۵۶۲۲@yrp.ca در اختیارتان قرار خواهد گرفت. همه ی درخواست نامه ها مشمول کنترل پیشینه می باشند و گرچه این برنامه هیچ هزینه ای را در بر ندارد، اما محدودیت جا وجود دارد.

برای اطلاع از آکادمی شهروندان به زبان انگلیسی و همچنین دریافت فرم های درخواست ثبت نام به زبان فارسی به وب سایت پلیس یورک www.yrp.ca مراجعه کنید.