به گزارش تورنتواستار و تلویزیون سیتی، جمعه شب ۳۱ اکتبر، همزمان با مراسم هالووین، دو  دختر جوان ایرانی از دانشجویان دانشگاه یورک در یک تصادف …


شماره ۱۲۰۲ ـ پنجشنبه ۶ نوامبر  ۲۰۰۸


 نیلوفر خانوردی زاده (راست) آتنا عرب سلمانی

به گزارش تورنتواستار و تلویزیون سیتی، جمعه شب ۳۱ اکتبر، همزمان با مراسم هالووین، دو  دختر جوان ایرانی از دانشجویان دانشگاه یورک در یک تصادف دلخراش جان خود را از دست دادند.

آتنا عرب سلمانی و نیلوفر خانوردی زاده دو قربانی این تصادف، هر دو حدود بیست ساله بوده و دختر سوم که راننده خودرو بوده، در وضعیت وخیمی به سر میبرد و در بیمارستان سانی بروک بستری است.

این حادثه ساعت ده و نیم شب در تقاطع خیابان بی ویو و شانزده اتفاق افتاد. قربانیان حادثه که در یک مزدای سیاه خیابان را طی می کردند، با یک جیپ سفید از باند مقابل تصادف می کنند. سرنشینان جیپ بر اثر تصادف جراحت جدی ندیده اند. پلیس معتقد است، کمربند ایمنی و کیسه هوا آنان را از مرگ نجات داده است.


 

پس از وقوع این حادثه، اتومبیل مزدا به شدت دچار حریق شد. دو سرنشین جیپ و پنج افسر پلیسی که به فاصله کمتر از یک دقیقه در محل حضور یافتند به کمک قربانیان شتافتند تا پیکر بی جان آنان را از میان شعله های آتش بیرون کشند. آنها موفق شدند راننده و فرد کنار دست او را از اتوموبیل بیرون بکشند ولی فرد سوم را نتوانستند از میان شعله ها نجات دهند. تمامی هفت نفر یاد شده نیز به دلیل برخورد با شعله های آتش و تنفس دود دچار جراحت شدند و هم اکنون در بیمارستان تحت معالجه هستند.

 

پلیس هنوز علت اصلی حادثه را اعلام نکرده است ولی به دنبال راننده یک تویوتای طلایی رنگ هستند که در تمام مدت در محل حادثه توقف کرده و به مصدومین کمک کرده است. شاید این راننده شاهدی بر وقوع حادثه باشد.

 

دوستان دختران جوان به یادشان  یک صفحه face book طراحی کرده اند و بسیاری از دوستان و بستگانشان در آن صفحه از این مصیبت ابراز تاسف و با خانواده های داغدارشان ابراز همدردی کرده اند. پلیس ناحیه یورک اعلام کرد هر نوع اطلاعاتی در باب وقوعدوستان  و آشنایان قربانیان در محل حادثه جمع شده اند این حادثه  می تواند عامل یا عوامل بروز این واقعه را زودتر مشخص کند. شهروندان می توانند برای کمک به پلیس با شماره تلفن۱۲۲۱-۷۷۳-۹۰۵ تماس گرفته و اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار دهند.


 

دوستان قربانیان در محل حادثه گرد آمده و با نثار گل و شمع های روشن به یاد دوستان جوانشان گریستند و یاد و خاطره عزیزانشان را تجدید کردند.