خبرگزاری هرانا ـ رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از تعویق حداقل ۳ ماه حقوق ۱۷۰ کارگر معدن «آقا دربند» واقع در روستایی به همین نام در ۱۴۵ کیلومتری مشهد خبر داد.

به گزارش هرانا، «رحمت‌الله پورموسی» در این باره به ایلنا گفت: کارگران معدن آقا دربند که همگی قراردادهای موقت شش ماهه یا یکساله دارند از سال گذشته ۳ ماه حقوق و پاداش و عیدی طلبکارند و امسال نیز پرداخت حقوق آنان یک ماه به تاخیر افتاده است.

او افزود: قرار شده که سه‌شنبه هفته آینده با حضور اعضای هیات مدیره شرکت معادن خاور (شرکت مالک معدن) و مسئولان استانی جلسه بگذاریم تا مشکلات معدن و کارگران را بررسی کنیم.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به تغییر مدیریت این معدن در ماه‌های گذشته، ادامه داد: با تغییراتی که مدیرعامل جدید به وجود آورده است امید می‌رود که مشکلات کارگران در آینده نزدیک حل شود.

پورموسی در عین حال با اشاره به قدمت ۷۰ ساله این معدن تولید زغال سنگ، گفت: کارگران این معدن زغال سنگ را استخراج و سپس تبدیل به کک می‌کنند که به عنوان ماده اولیه در کارخانه‌های قند و کربنات سازی کاربرد دارد.

گفتنی است معدن آقا دربند در روستایی به همین نام و در منطقه‌ای صعب‌العبور و کوهستانی در فاصله ۱۴۵ کیلومتری مشهد و ۱۴۰ کیلومتری سرخس واقع شده است و همه ۱۷۰ کارگر آن در این روستا سکونت دارند.