شهروند ـ هنوز روزهای گرم زیادی پیش رو داریم و  می توان در این روزها از بهترین بستنی های تورنتو لذت برد. بستنی می تواند واکنش های زیادی را در بین مصرف کنندگانش موجب شود: یک کاسه بستنی  در حال چکه کردن می تواند زانوهای آدم را سست کند، و یک بستنی قیفی ساده می تواند اشک شوق را به چشمان کودکان بیاورد.

در تورنتو چندین مکان مشهور برای بستنی وجود دارد که همیشه طی سال صف های طولانی جلوی در ورودی آنها برای گرفتن بستنی دلخواه برقرار است. اگرچه بستنی خوراکی روزهای گرم محسوب می شود. این بستنی فروشی ها از طعم های اعجاب انگیز، مواد اولیه خانگی و دکورهای رنگارنگ استفاده می کنند.

شیرینی و بستنی فروشی بنگ بنگ (Bang Bang Ice cream and Bakery)

تمرکز این بستنی فروشی بر روی ساندویچ بستنی های خوشمزه و ماکارونی های پر شده است. تمام بستنی های این مغازه خانگی است و در طعم های بسیار متنوع ارائه می شود. قیمت یک شیرینی که به دو قسمت تقسیم می شود با مالیات چهار دلار و نیم است و برای اینکه به صرفه باشد می توان یک شیرینی و دو طعم بستنی سفارش داد به مبلغ ۷ دلار و با دوستی شریک شد.

۹۳ Ossington Ave, Toronto, ON M6J 2Z4

بستنی کارترز (Carter’s Ice Cream)ice-cream-cones

بستنی فروشی کارترز محصولات لبنی کاوارتا را در طعم های مختلف و با تزیینات متنوع مانند ژله، چوب شور با روکش شکلات، اسمارتیز ام اند ام، خرس های خوردنی و انواع و اقسام شکلات های رنگی به فروش می رساند.

 ۳ Woodmount Ave, Toronto, ON M4C 3X4

کافه دزرت لیدی (Dessert Lady Cafe)

این بستنی فروشی معروف یورک ویل تقریبا ۱۸ طعم مختلف بستنی را در هفته ارائه می کندکه ممکن است هر هفته چرخشی باشد و تغییر کند. تمام مواد طعم دهنده های این بستنی ها خانگی و از مواد طبیعی ساخته شده است. همچنین علاوه بر بستنی ۴ تا ۶ نوع شربت خنک نیز برای نوشیدن وجود دارد که ماده اولیه آنها شکر و آب است و در آنها تخم مرغ و یا گلوتین وجود ندارد. برای اینکه  بهترین طعم ها نصیب تان شود باید زود بروید.

۱۲ Cumberland St, Toronto, ON M4W 1J5

رویای هلندی (Dutch Dream)

این بستنی فروشی تقریبا ۳۰ سال است که در تورنتو مشغول به فعالیت است. در این مغازه ۴۰ طعم مختلف بستنی ارائه می شود که همیشه در حال چرخش هستند. بستنی های این مغازه در یک لبنیاتی در اوتوبیکوک تهیه می شوند و ماست های یخ زده در خود محل تهیه می شود. انواع و اقسام دکورها و خوردنی های جذاب برای تزیین بستنی ها در این مغازه وجود دارد.

۳۶ Vaughan Rd, Toronto, ON M6G 2N3

گلوله بستنی واقعی اد (Ed’s Real Scoop)

این بستنی فروشی محبوب به تازگی شعبه جدیدی در رانکسوالز (Roncesvalles) باز کرده است. این مغازه بیش از ۵۰ طعم مختلف بستنی را ارائه می کند. قیف های شکری و وافل های داغ و کاسه های شکلاتی برای سرو بستنی های ویژه در مغازه عرضه می شود.

۱۸۹ Roncesvalles Ave, Toronto, ON M6R 2L5

بستنی گرگ (Greg’s Ice Cream)

این بستنی فروشی اولین بستنی فروشی است که در تورنتو فروش بستنی های تماما طبیعی را در یک روز سرد زمستانی ماه دسامبر آغاز کرد. این مغازه که در محله ی دیستلری واقع است ۱۶ طعم بستنی را ارائه می کند که به فراخور زمان این طعم ها در حال چرخش هستند. علاوه بر بستنی به فراخور فصل خوراکی های دیگری از قبیل نوشیدنی خنک نعنایی و کدو حلوایی در پاییز ارائه می کند.

۳۲ Gristmill Lane, Toronto, ON M5A 3R6

بستنی تابستان (Summer’s Ice Cream)

ice-cream

این بستنی فروشی یک بیزینس خانودگی است که بیش از ۴۰ طعم مختلف بستنی را ارائه می کند و ۶۰ طمع مختلف دارد که به فراخور فصل ها تغییر می کند و طعم های منحصر به فردی از قبیل پسته ی تفت داده شده و بادام زمینی و کیک های تولد دارد. تمامی بستنی ها از مواد طبیعی ساخته شده است و قیف ها و وافل های این بستنی فروشی از ابتدا در همین مغازه تهیه می شود. انواع آجیل ها و شکلات ها برای تزیین بستنی ها در این مغازه موجود است.

۱۰۱ Yorkville Ave, Toronto, ON M5R 1C1

رویاهای شیرین (Sweet Fantasies)

این بستنی فروشی با داشتن یک پاسیو بهترین مکان برای سپری کردن روزهای گرم تابستان است. ۱۵ طعم بستنی برای ارائه وجود دارد و معروف ترین آنها کیک پنیر نیویورکی، پشمک و اسپرسو می باشد. این مغازه همچنین محصولات بدون لبنیات و ویژه گیاهخواران را ارائه می کند. معروف ترین طعم براونی شکلاتی است.

۳۹۸ Bloor St W, Toronto, ON M5S 1X9

سرمای بزرگ (The Big Chill)

این مغازه ی به سبک دهه ی ۵۰ طعم های مختلف بستنی که روزانه در حال چرخش هستند ارائه می کند. بهترین طعم ها عبارتند از کارامل و براونی شکلاتی. قیف های استاندارد و وافل برای سرو بستنی موجود است و همچنین می توان وافل بلژیکی و کرپ و دسر موز نیز به همراه بستنی سفارش داد.

۳۶۷ Manning Ave, Toronto, ON M6G 1A9

قیف لنزداون (The Landsdowne Cone)

این بستنی فروشی محله ی بلوردل (Bloordale Village)، ترکیبی از طعم های کلاسیک مانند خامه و وانیل فرانسوی و طعم های ناآشناتری مانند کیک پنیر گیلاس و شربت انار ارائه می کند. قیف های استاندارد موجود است اما بهتر است برای تجربه کردن قیف های دست ساز زودتر بروید.

۶۵۹ Lansdowne Ave, Toronto, ON M6H 3Y2