سازمان زنان ایرانی در نامه ای به تاریخ۱۷ آگوست ۲۰۱۰ به خانم رونالی آمبروس (Ronalee Ambrose )، وزیر امور زنان،  خواستار تلاش فوری دولت کانادا برای جلوگیری از حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی شده است. در  این نامه از دولت کانادا و فعالان حقوق بشر خواسته شده است  که  دولت ایران را مجبور به لغو فوری هرگونه اعدام  و آزادی بدون تاخیر سکینه محمدی آشتیانی نمایند. متن این نامه به قرار زیر است:

سرکارخانم رونالی آمبروس

وزیر امور زنان

این نامه از سوی سازمان زنان ایرانی انتاریو، موسسه ای غیر انتفاعی در بخش خدمات اجتماعی، به شما نوشته می شود. سازمان زنان ایرانی انتاریو، ارائه دهنده خدمات حمایتی متنوعی برای جامعه ایرانیان انتاریو است.

به عنوان شهروندان کانادایی ـ ایرانی، ما عمیقاً نگران نقض مداوم حقوق بشر زنان، مردان و کودکان ایرانی توسط حکومت ایران هستیم. اینک، ما  به منظور درخواست دو موضوع مهم و مشخص به شما رجوع کرده ایم.

اولین درخواست ما این است که دولت فدرال کانادا به نیابت از سوی صدها هزار تن از شهروندان خویش از حکومت جمهوری اسلامی ایران بخواهد تا خانم سکینه محمدی آشتیانی، مادر دو فرزند، را که به جرم “عمل جنسی خارج از ازدواج” به نود و نه ضربه شلاق و مجازات مرگ از طریق سنگسار محکوم نموده است، فورا آزاد نماید. گرچه، به دنبال فشار و اعتراضات شهروندان و جامعه جهانی اجرای حکم سنگسار لغو شده است، اما زندگی خانم محمدی آشتیانی همچنان در معرض خطر اعدام قرار دارد.

دوم، ما از دولت کانادا می خواهیم که مجازات سبعانه سنگسار را محکوم نموده و از حکومت ایران مصرانه درخواست نماید که مجازات اعدام را متوقف نماید. ایران دومین کشور جهان در رتبه بندی اجرای مجازات اعدام است. هم اکنون تعداد بسیاری در زندان های این کشور در راهروهای منتهی به مرگ قرار دارند. تنها در زندان تبریز، جایی که سکینه محمدی آشتیانی در حبس است، دو زن دیگر به نام های مریم باقرزاده ۲۵ ساله و آذر باقری ۱۹ ساله که در سن ۱۵ سالگی دستگیر و زندانی شده است، محکوم به سنگسار شده اند.

سازمان زنان ایرانی انتاریو و جامعه مهاجران ایرانی انتظار دارند که از حمایت قاطعانه  فعالان حقوق بشر و دولت های کشورهای متبوعشان، همچون کانادا، برخوردار بوده و در انعکاس صدای اعتراضشان به نفع حقوق بشر آن ها را همراهی و حمایت نمایند.