کوبی برایانت، ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز بیمار بود، در اثر آنفلوآنزا احساس تهوع می کرد، تب و لرز داشت و پزشکان تیم در نیمه مسابقه  …


شماره ۱۲۱۶ ـ پنجشنبه  ۱۲ فوریه ۲۰۰۹


 

کوبی برایانت، ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز بیمار بود، در اثر آنفلوآنزا احساس تهوع می کرد، تب و لرز داشت و پزشکان تیم در نیمه مسابقه آب از دست رفته بدن او را با تزریق سرم جایگزین کردند؛ اما هیچ چیز نتوانست مانع آن شود که او اولین شکست خانگی را به کلیولند کاوالیرز، قوی ترین تیم حال حاضر کنفرانس شرق تحمیل کند.

برایانت، ارزشمندترین بازیکن فصل قبل رقابت های NBA، در ۳۴ دقیقه حضور در بازی مقابل کلیولند ۱۹ امتیاز کسب کرد تا با پیروزی ۱۰۱-۹۱ مقابل کلیولند جایگاه لیکرز را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در فصل جاری تثبیت کند.

کلیولند کاوالیرز در ورزشگاه کویکن لونز آرینا در ۲۳ بازی گذشته خود در فصل جاری بدون شکست بود، اما در برابر هجوم بی امان بازیکنان لیکرز در نیمه دوم و در راس آنها لامار اودوم حتی "شاه" آنها هم مات شد.

لبرون جیمز که از سوی رسانه های آمریکایی "شاه جیمز" لقب گرفته هرچند ۱۶ امتیاز کسب کرد، اما در به ثمر رساندن ۱۵ پرتاب از ۲۰ پرتاب خود ناموفق بود و شبی بد را پشت سر گذاشت.

در طرف دیگر میدان، لیکرز که برای آخرین بازی یک مجموعه مسابقه خارج از خانه پای به میدان گذاشته بود، از حمایت اراده کوبی و عملکرد استثنایی لامار اودوم بهره برد؛ اودوم ۲۸ امتیاز و ۱۷ ریباند کسب کرد و سهمی عمده در یورش لیکرز در کوارتر سوم داشت.

چشمگیرترین جنبه عملکرد لیکرز آن بود که این تیم در ۱۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه پایانی بازی حتی یک توپ هم لو نداد.

این سومین بار در فصل جاری است که لیکرز موفق به قطع نوار موفقیت های پیاپی یکی از تیم های قدرتمند لیگ NBA شده است؛ این تیم در روز کریسمس بوستون را در کسب بیستمین پیروزی پیاپی ناکام گذاشت و در اوایل هفته جاری هم بار دیگر نوار پیروزی های این تیم را پس از ۱۲ پیروزی متوالی قطع کرد.

پیروزی مقابل لیکرز آخرین از مجموعه شش بازی خارج از خانه بود که در طی آن مینه سوتا، ممفیس، نیویورک، تورنتو و بوستون (مدافع عنوان قهرمانی) را نیز شکست دادند.

لیکرز در غیاب اندرو باینام سنتر جوان و موثر خود که به دلیل مصدومیت زانو بازی نمی کرد و ولادیمیر رادوانوویچ، فوروارد باتجربه خود که به تیم شارلوت بابکتز رفته، این مسابقه را برد.