محمود احمدی‌نژاد پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان این که امروز بوش با تفکر خودبرتربینی و حل مسائل جهان با زور به تاریخ پیوسته است…


شماره ۱۲۱۶ ـ پنجشنبه  ۱۲ فوریه ۲۰۰۹


 

ایسنا: محمود احمدی‌نژاد پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان این که امروز بوش با تفکر خودبرتربینی و حل مسائل جهان با زور به تاریخ پیوسته است، اظهار کرد: امیدواریم اخلاق، اندیشه و عمل بوش نیز به تاریخ بپیوندد و درس عبرتی برای سایر دولت‌مردان آمریکا باشد.

احمدی نژاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده استقبال از تغییرات واقعی و صحیح در دولت جدید آمریکا و مشارکت برای حل مشکلات اساسی جهان در فضای احترام متقابل و عادلانه است.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که روابط ایران و سوئیس قابل گسترش و افزایش است، گفت: قرارداد انتقال گاز شروع خوب و گام بلندی برای توسعه روابط دوجانبه بود و ایران، سوئیس و کشورهای در مسیر انتقال گاز از اجرای این طرح سود می‌برند.

لیویالوی آگوستی، سفیر جدید سوئیس در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه و تبریک سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط ایران و سوئیس را دیرینه و عمیق دانست و تصریح کرد: سوئیس با وجود انتقادات برخی کشورهای اروپایی گسترش مناسبات و همکاری‌ها با ایران در بخش‌های گوناگون را خواستار است.