شهروند- روز شنبه ۱۰ مارس ۲۰۱۸، داگ فورد، برادر شهردار اسبق تورنتو راب فورد، بعد از شکست دادن رقیب نهایی اش کریستین الیوت، به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتخاب شد تا هدایت این حزب را در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۸ به عهده بگیرد. این خبر بعد از یک رای گیری بسیار جنجالی و اختلاف رای گیری در بین کاندیداها، در نهایت روز یک شنبه به طور رسمی اعلام شد. داگ فورد دقایقی بعد از اعلام نتیجه ی آرا اعلام کرد که اولین قدم برای شکست دادن کاتلین وین انجام شد.

او که سالهاست در کسب و کار خانوادگی اش به فعالیت مشغول است، از مخالفان سرسخت مالیات کربن و نیز سقط جنین در انتاریو است و بارها اعلام کرده است که دختران نباید بتوانند بدون اجازه ی خانواده هایشان دست به سقط جنین بزنند.

او بعد از خبر پیروزی اش اعلام کرد که بسیاری از طرفداران حزب محافظه کار از اتفاقات اخیر ناراضی اند و دیگر زمان آن رسیده است که به این نگرانی ها پایان داده شود و کارهای زیادی در پیش رو وجود دارد.

روز یکشنبه ۱۱ مارس کمپین انتخاباتی کریستین الیوت با نوشتن نامه ای رسمی اعلام کرد که در این انتخابات بی نظمی های بسیار جدی وجود داشت. همچنین در این بیانیه گفته شده بود که بسیاری از اعضای این حزب برای رای دادن به بخش های انتخاباتی نادرستی، اعزام شده بودند. کمپین خانم الیوت وعده داده است که این اختلاف ها را دقیقا بررسی کند.

خانم کاتلین وین بعد از انتخاب داگ فورد به وی تبریک گفت و اعلام کرد که اگرچه در بسیاری موارد با وی اختلاف نظر دارد، اما برایش آرزوی موفقیت می کند.