روز هشت مارچ، در جشنی به افتخار پری صابری در شهر «اودینه» ایتالیا کلید افتخاری شهر به وی تقدیم شد. در حقیقت این جشن چهار روزه که از  …


شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

مدرسه فمینیستی:  روز هشت مارچ، در جشنی به افتخار پری صابری در شهر «اودینه» ایتالیا کلید افتخاری شهر به وی تقدیم شد. در حقیقت این جشن چهار روزه که از چهارم تا هشتم مارچ ادامه داشت جشنواره سالیانه کالنیدونا(Calennidonna) شهر اودینه بود که امسال به زنان ایران اختصاص داشت و زنان هنرمند ایران میهمان فستیوال «رز پرسیا» بودند. مراسم شهروندی افتخاری پری صابری در سالن پارلمان «قصر اودینه» برگزار شد.

شهردار اودینه، فوریو هونزل بعد از ستایش و قدردانی از پری صابری و نامیدن وی زن همه جهانی تهران ، کلید افتخاری شهر «اودینه» را در روز جهانی زن به پری صابری تقدیم کرد. پری صابری در پیام خود گفت: «به قول سعدی، بنی آدم اعضای یک پیکرند… پس زن و مرد نمی توانند از هم جدا بمانند و یکی از عضوها مهم تر از دیگری باشد… بنابراین زن و مرد دو نیمه برابر یکدیگر هستند.

بعد از سخنرانی پری صابری، گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر از طرف سازمان مدافعان حقوق زن و کودکان که برای سخنرانی به فستیوال دعوت شده بود، نقاشی زیبایی از منشور حقوق بشر کوروش را به شهردار «اودینه» تقدیم کرد. شب هنگام پس از این جشن، تئاتر «شمس و پرنده» پری صابری، در مقابل ۲۴۰۰ تن از حاضران در تئائر جدید شهر «اودینه» اجرا شد که با استقبال بسیار تماشاچیان مواجه گردید.

در این مراسم چهار روزه همچنین نمایشگاهی از نقاشی های مانیا اکبری و معرفی کتاب "Rosa di Persia Vanna Vanuccini" همچنین شعرخوانی فاطمه معتمدآریا و نیز نمایش فیلم «گیلانه» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد با حضور هنرپیشه فیلم، فاطمه معتمد آریا برگزار شد. از دیگر برنامه های این جشن چهار روزه پخش فیلم مستندRaugh Cut از فیروزه خسروانی بود. گلی ترقی، نویسنده رمان «سه زن» نیز برای معرفی کتابش در این مراسم حضور داشت، رمان وی امسال در ایتالیا منتشر شده است. فیلم"پیر حرا"ی مهوش شیخ الاسلام نیز در این جشنواره به نمایش درآمد.

به مناسبت ۸ مارچ، پری صابری، مهوش شیخ الاسلامی، فاطمه معتمد آریا، مانیا اکبری، گیتی پورفاضل و فیروزه خسروانی، تبریکات صمیمانه شان را به زنان ایران تقدیم و آرزوی همبستگی و موفقیت برای زنان ایران کردند.