شهروند- سی و هفتمین نشست سران G7 در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر لا مالبائی(La Malbaie)،  استان کبک، کانادا آغاز شد و تا ۹ ژوئن ادامه دارد. از سال ۱۹۸۱ تاکنون این ششمین بار که کانادا این نشست را میزبانی کرده است. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری شان یک روز قبل از شروع نشست سران مواضع خود را در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکا نشان دادند و او را وادار به واکنش کردند.

امانوئول ماکرون بارها ضمن سخنان خود با اشاره به تعرفه ی مالیات آلومینیوم و فولاد اعلام کرد که دیگر زمان آن رسیده است تا کشورهای اروپایی و کانادا در کنار یکدیگر بایستند و قطعا این کشورها به لحاظ قدرتی و بزرگی چیزی از ایالات متحده ی آمریکا کم ندارند.

همچنین ماکرون در سخنانش گفت که دولت آمریکا نماینده ی مردمانش نیست.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، در پاسخ به سخنرانی این دو رهبر جوان گفت که که این گونه سخن گفتن و ایجاد تنش ممکن است مهم ترین اهداف نشست سران G7  را تحت تاثیر قرار دهد. ترودو و ماکرون در زمینه ی تغییرات آب و هوا، تجارت و برنامه ی هسته ای ایران مواضع یکسانی را اتخاذ کردند و هردو اعلام کردند که اعمال تعرفه های مالیانی آلومینیوم و فولاد از جانب آمریکا بر صادر کنندگان کانادایی و اتحادیه ی اروپا عملی بسیار غیرقابل قبول است. دونالد ترامپ نیز در پیغام های توییتری خود تا جایی که می توانست به این دو رهبر جوان کنایه زد و گفت به زودی آنها را در اجلاس سران G7 ملاقات خواهد کرد.