مرگ خبرنگار شهیر کانادایی بر اثر سرطان

شهروند ـ آرش عزیزی: عکسش را اگر می‌دیدید شاید نمی‌شناختید، اما این صدایش بود که او را آشنا و محبوب هزاران تورنتویی ساخته بود. مارک دیلی، خبرنگار جنایات و گزارشگر تلویزیونیِ ۵۷ ساله را برخی «صدای تورنتو» می‌دانستند. این صدا حالا خاموش شده است.

روز دوشنبه‌ی این هفته شاهد بودیم که دیلی پس از ۳۰ سال حضور پرفروغ در سیتی تی‌وی در نبرد با سرطان جان باخت.

مروکووسکی از همکاران او در «گلوبال نیوز آور» در مصاحبه با استار گفت: «در آن صدا، ‌موسیقی بود. مهربانی خاصی داشت، شیرینی ویژه‌ای. از مارک خیلی یاد گرفتم. نگاه جالبی به دنیا داشت».

پیتر منزبریج، خبرنگار مشهور نشنال نیوزِ سی بی سی، از دیگر چهره‌هایی است که راب سالم، ستون‌نویس شهیر تلویزیون در تورنتو استار، در مورد مرگِ دیلی با آن‌ها مصاحبه کرده است. او می‌گوید: «مارک یکی از ممتازترین صداها، و سبک مخصوص خود را داشت.»

دیلی اولین بار در سال ۲۰۰۴ متوجه شد سرطان پروستات دارد و شش سال بود که توانسته بود این بیماری را پشت سر بگذارد، اما در ماه سپتامبر اعلام کرد که بیماری بازگشته و این بار به کلیه‌هایش کشیده است. در ماه اکتبر جراحی داشت، اما بعد سرطان به سایر بخش‌های بدنش و از جمله ریه‌هایش راه یافت.

دیلی متولد یانگزتاونِ اهایو در آمریکا بود و اولین بار در سال ۱۹۶۸ در همان ایالت به کار گزارشگری رادیو و تلویزیون مشغول شد. در سال ۱۹۷۹ به کانادا و سی‌تی تی‌وی آمد و بیش از یک دهه گزارشگر جنایی بود تا این‌که مجری خبری برنامه «امشب» در این شبکه شد. او پس از مدتی شهروندی کانادا را نیز اتخاذ کرد.

همسرش، کیم و دخترش، نیکول، از او بر جای مانده‌اند.