تیم والیبال نشسته ایران قهرمان پارالمپیک چین  تیم والیبال نشسته ایران برای پنجمین بار قهرمان بازی های پارالمپیک شد. در دیدار نهایی مسابقات والیبال در سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک که در …


شماره ۱۱۹۵ ـ ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۸


 


تیم والیبال نشسته ایران قهرمان پارالمپیک چین


 

تیم والیبال نشسته ایران برای پنجمین بار قهرمان بازی های پارالمپیک شد.

در دیدار نهایی مسابقات والیبال در سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک که در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، تیم ایران با شکست تیم بوسنی و هرزگوین در سه گیم پیاپی، قهرمان پارالمپیک شد.

تیم بوسنی و هرزگوین در دوره قبلی بازی های پارالمپیک در آتن تیم ایران را شکست داده بود و به مقام قهرمانی رسیده بود.

تیم والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک سئول، بارسلون، آتلانتا و سیدنی نیز قهرمان شده بود.


 


خبرهای کوتاه ورزشی ـ شماره ۱۱۹۵ 

 

خسارت به اتوبوس ها در پایان دیدار استقلال و صبا باتری

 

مسئول روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهر قم گفت: پس از مسابقه دو تیم فوتبال استقلال تهران و صبا باتری قم، برخی از تماشاگران با هجوم به اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی به ۳۸ دستگاه اتوبوس خسارت کلی و به ۹ دستگاه خسارت جزیی وارد کردند.

وی ادامه داد: آنان با سنگ، آجر و چوب به اتوبوس ها هجوم برده و به شیشه ها، سپر، صندلی، بدنه خودرو و هواکش اتوبوس ها خسارت وارد کردند.

وی یادآور شد: سازمان اتوبوسرانی قم برای مسابقه دو تیم فوتبال استقلال تهران و صبا باتری قم ۸۶ دستگاه اتوبوس اختصاص داده بود.

در حال حاضر تنها ۱۹۰ دستگاه اتوبوس، کار جابجایی شهروندان قمی را انجام می دهند.


 

موضوع ۴ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

 

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز تعداد سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است و این امر در اواخر شهریورماه با حضور نماینده AFC معین خواهد شد. على کفاشیان اظهار داشت: در اواخر شهریور ماه نماینده AFC در کشورمان حضور خواهد یافت و مدارک لازم را دریافت مى کند و سپس در جلسه اى که در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار مى شود، مسئله مطرح خواهد شد.


 

نخستین شکست پرسپولیس مقابل مس کرمان

 

در حساس ترین دیدار از هفته ششم لیگ برتر پنجشنبه شب تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس کرمان تن به شکست داد و برای نخستین بار طعم باخت را در این فصل چشید. دیدار تماشایی و مهیج دو تیم در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که طی آن تیم مس موفق شد با یک گل مقابل میزبان پرطرفدار خود به برتری برسد و سه امتیاز پرارزش کسب کند.

تنها گل این بازی حساس در دقیقه ۸۰ توسط روح الله عطایی بازیکن تازه وارد به ثمر رسید تا نماینده کرمان با دست پر تهران را ترک کند.

مس با این برتری صاحب ۹ امتیاز شد و پرسپولیس که قبل از این بازی هشت امتیاز اندوخته بود نتوانست به جمع امتیازهای خود بیافزاید.


 

 سفر پله به تهران منتفی شد


 

در حالی که "مارکو" دستیار برزیلی افشین قطبی برای حضور پله اسطوره‌ی فوتبال برزیل در دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران مذاکراتی  انجام داده بود، حسین هدایتی رییس هیات مدیره‌ی باشگاه پرسپولیس گفت: پله به تهران نمی‌آید.

 وی افزود: صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده بود اما، در نهایت اعلام شد که پله برای آمدن به ایران ۳۵۰ هزار دلار می‌خواهد که در حال حاضر باشگاه پرسپولیس توانایی پرداخت چنین پول‌هایی را ندارد و به همین دلیل حضور پله در داربی تهران منتفی شد.

هدایتی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند بسیاری از مسایل خود را در نظر نگیرد و برای آوردن پله به ایران دست به چنین هزینه‌هایی بزند، اما اگر در سال‌های آینده از نظر مالی شرایط پرسپولیس بهتر شود، به طور حتم تلاش می‌کنیم تا بزرگان فوتبال جهان را به ایران بیاوریم.