آرش عزیزی

موزه‌ی هنری مک‌مایکل،‌ که از مهمترین نهادهای هنری کانادا است، هفته‌ی گذشته ضمن انتصاب رئیس و اعضای جدیدی در هیئت امنای خود، یکی از کوششگران جامعه‌ی ایرانی تورنتو را به هیئت امنای خود منصوب کرده است.

تینا تهرانچیان، مشاور مالی، که مرتبا در رسانه‌های کانادایی حضور دارد و از چهره‌های شاخص عرصه‌ی خود است، برای دوره‌ای سه ساله به هیئت امنای این موزه‌ی کانادایی منصوب شده است.

خانم تهرانچیان از کوششگران عرصه‌های مختلف است و نامی آشنا در جامعه‌ی ایرانی به شمار می‌رود. او فعالیت‌های بسیاری در زمینه های اجتماعی داشته از جمله مدیر هیئت بازرگانی مارکام و JVS تورنتوی بزرگ بوده، در حال حاضر از اعضای هیئت مدیره کالج سنکا، و مدیر بنیاد بیمارستان یورک مرکزی، عضو کمیته مشاوران بیمارستان پرنسس مارگارت، و خزانه دار بنیاد دانشنامه ی ایرانیکا است. او از حامیان فرهنگی جامعه ایرانی ست و از اعضای هیئت مشاوران کمپانی مدرن تایمز به رهبری کارگردان نامی تئاتر کانادا، سهیل پارسا، است.

تینا تهرانچیان دارای فوق لیسانس ارتباطات از دانشگاه پورتلند در اورگان آمریکا است و از سال ۱۹۹۱ به عنوان مشاور مالی در این حوزه فعالیت دارد.

موزه مک‌مایکل را باید از مهمترین موزه‌های انتاریو و کانادا به حساب آورد که بیشتر به خاطر نگهداری دائمی آثار”گروه هفت” و هم‌عصران آن‌ها معروف است. منظور از گروه هفت،‌ هفت هنرمند کانادایی است که در دهه‌ی ۱۹۲۰ با کارهای خود که تحت تاثیر امپرسیونیسم اروپایی بود، به شهرت رسیدند. علاوه بر این بیش از ۵۵۰۰ کار هنری از جمله کار هنرمندان بومی و اینوئیت نیز از جلوه‌های موزه‌ی مک‌مایکل است. این موزه در شماره ۱۰۳۶۵ خیابان ایزلینگتون (در شمال خیابان میجر مکنزی در شهر کلاینبورگ) واقع شده است و اطلاعات بیشتر راجع به آن ‌را می‌توانید در www.mcmichael.com بیابید.