تورنتو استار می نویسد، دیوید میلر شهردار تورنتو در قبال انتقادات اخیر از عملکرد او حالت تدافعی شدیدی به خود گرفته است. میلر روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی در  …


شماره ۱۲۰۴ ـ پنجشنبه ۲۰ نوامبر  ۲۰۰۸


 

تورنتو استار می نویسد، دیوید میلر شهردار تورنتو در قبال انتقادات اخیر از عملکرد او حالت تدافعی شدیدی به خود گرفته است. میلر روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی در دفتر کار خود در سیتی هال بیان کرد :«تا کنون چنین انتقاداتی نشنیده ام».

او لیست بلندبالایی از خدمات خود در دوران شهردار بودنش تهیه کرده است. از پروژه های مبارزه با تغییرات جوی گرفته تا ساخت خانه هایی با سقف سبز، از پروژه های اقتصادی گرفته تا برنامه بخشایش مالیاتی برای برخی صاحبان بیزینس در مناطق گوناگون از خدمات شایان ذکر میلر به حساب می آیند. در این میان او از پروژه های عمرانی چون ایجاد پارک ها، کالج جورج براون و اصلاح سیستم حمل و نقل تورنتو به کرات یاد کرد. و اکنون در نیمه راه خدمت خود پروژه های عمرانی  متعددی در دست دارد. او علاوه بر پاسخگویی به امور مالی مسئول حمایت از اتحادیه های گوناگون نیز هست.


 

در زمان وقوع یک مشکل عمومی چون اعتصاب برای افزایش حقوق یا کاهش مالیات خودرو، شهردار با چالش های جدی روبروست. اعتصاب کارمندان مترو یا شرکت اتوبوس رانی از جمله این چالش هاست که بار فکری و اقتصادی شدیدی برای شهردار در پی خواهد داشت. شهردار تورنتو متذکر می شود خدماتش در باب جمع آوری زباله ها در سطح شهر، کار بزرگی بوده و در ساماندهی شهر نقش بسزایی دارد. او معتقد است با نگاهی به سالهای خدمت او تغییرات زیادی قابل مشاهده است. او کار خود را به عنوان شهردار از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و کلان شهر پر  فعالیت تورنتو را دچار تحولات زیادی کرد.


 

میلر در مصاحبه خود به خبرنگاران گفت:« تنها یک انتقاد به شخص من وارد است و آن اینست که تمامی امور به قدری خوب پیش رفته که شهروندان تورنتو نمی توانند تجزیه و تحلیل کنند. در ضمن از اینجا مژده بهسازی سیستم حمل و نقل و ایجاد مسکن دائم برای افراد بی سرپرست را از هم اکنون به شهروندان نوید می دهم».  لیکن منتقدان میلر نارضایتی کارمندان سازمان اتوبوس رانی، وضعیت نابسامان مالیات در برخی اقلام  و کالاها و مسائلی از این قبیل را سرفصل مخالفت های خود قرار می دهند. آنان معتقدند وقتی شهردار حالت تهاجمی داشته باشد، هرگز نمی تواند به خوبی تیم خود را مدیریت کند. شاید او بهترین افکار دنیا را در سر داشته باشد، لیکن مهمترین مسئله تشخیص  فوریت ها و ضرب العجل هاست. متاسفانه میلر از چنین شمی برخوردار نیست.