آرش عزیزی

در جستجوی نقش دار و دسته‌ها در قتل پسر ۱۵ ساله

پلیس در حال تحقیق در مورد ارتباط احتمالی دار و دسته‌های شهر در تیراندازی به پسری ۱۵ ساله است که دوشنبه‌ی این هفته صورت گرفت. این نوجوان حدود ساعت ۲ بامداد دوشنبه درِ آپارتمانی در شماره ۲۵۰۸ اگلینتون غربی (نزدیک تقاطع با کیل) را باز کرد که «مهمانان» گلوله‌ای به صورت او شلیک کردند.

او را به بیمارستان سانی بروک بردند و در آن‌جا مرگش اعلام شد. این ۱۶امین قتل امسال تورنتو بود.

پلیس هنوز اسم او را اعلام نکرده و نگفته که آیا آپارتمانی که در آن به قتل رسیده محل زندگی خودش بوده یا خیر، اما ساکنان این ساختمان می‌گویند خانه‌ی مذکور، خانه‌ی دوست دخترش بوده است. دوستان نام او را «دیوانت بیرد» خوانده‌اند.

قرار بود سه‌شنبه این هفته روی بدن او کالبدشکافی انجام شود.

کارآگاهان گفته‌اند قربانی برای پلیس آشنا بوده و قبلا جرمی کوچک در پرونده داشته است. آن‌ها اکنون به دنبال ارتباط احتمالی این قتل با پروژه‌ی کورال، مجموعه‌ای از قتل‌ اعضای دار و دسته‌ها در اوایل این ماه، هستند.

دار و دسته‌ای به نام «فایو پونت جنرالز» (Five Point Generals) مسئول قتل‌های مذکور شناخته شده بود و بسیاری از اعضای آن با اتهاماتی مثل مواد مخدر و حمل سلاح دستگیر شدند. این دار و دسته در منطقه‌ی اگلینتون و کیل فعالیت می‌کرده است.

پلیس گفته والدین مقتول را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را «آدم‌هایی شایسته و سخت‌کوش و باهوش» نامیده است. پلیس در ضمن گفته این پسر ۱۵ ساله به مدرسه نمی‌رفته است.

 

کشته شدن زن ۲۴ ساله در تصادف رانندگی

به گزارش پلیس منطقه‌ی هالتون، زنی ۲۴ ساله از جرج‌تاون شنبه‌ی هفته‌ی گذشته با ماشین خود به درختی در هالتون هیلز خورد و کشته شد.

این تصادف حدود ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر روی سیکست لاین، جنوب بزرگراه ۷ و شمال سایدرود ۲۲، اتفاق افتاد. راننده داشت در این جاده‌ی تک‌بانده‌ی کوچک که از میان مراتع و درخت‌ها می‌گذرد به سمت شمال می‌رفت که به دلیلی نامعلوم فرمانش به سمت چپ پیچید و به درخت خورد. پلیس می‌گوید به درخواست خانواده زن، هویت او فعلا مخفی نگاه داشته شده.

 

کارگری در شرق شهر کشته شد

به گزارش پلیس، کارگری حدودا ۴۰ ساله جمعه هفته پیش در حادثه‌ای در کارخانه‌ای در شرق تورنتو درگذشت.

این حادثه حدود ساعت ۹:۳۰ صبح نزدیک تقاطع کندی و الزمر اتفاق افتاد. کارگر روی سقف کارخانه‌ی چسب بود که از ارتفاع شش متری سقوط کرد و روی سطح بتونی افتاد. او را به سرعت به بیمارستان سانی‌بروک رساندند اما حول و حوش ساعت ۱:۰۵ بعدازظهر بود که اعلام شد فوت کرده است.

به درخواست خانواده اسم او فاش نشده است.

گرگ دنیس، سخنگوی وزارت کار استان، گفت این حادثه «خبر از نیاز همگان به پذیرفتن مسئولیت برای امنیت» می‌دهد.

این حادثه در پی آن اتفاق می‌افتد که دولت انتاریو این اواخر با بررسی کارگاه‌های مختلف ۷۴۸ مورد را تعطیل کرده بود. این اقدام خود در پی آن آمد که چهار کارگر ساخت و ساز مهاجر در روز پیشواز کریسمس از ساختمانی سقوط کردند و درگذشتند. کارگران مذکور که روی ساختمانی در اتوبیکو کار می‌کردند ۱۳ طبقه به پایین پرتاب شدند. در ماه فوریه کارگری ۴۳ ساله پس از سقوط از آپارتمانی در نزدیکی الزمر و ویکتوریا پارک (یعنی جایی نزدیک سانحه‌ی صبح جمعه) درگذشت. در ماه مارچ کارگری که در پردیسِ اسکاربوروی دانشگاه تورنتو کار می‌کرد درگذشت.

تنها در سال گذشته ۲۱ کارگر در انتاریو جان سپردند.

گروه‌های مخالفان می‌گویند دولت انتاریو قوانین کافی برای حفاظت کارگران از این سوانح خطرناک ندارد.