فیلم های پرفروش

ـ گرگ و میش: خسوف (Twilight Saga: Eclipse)، ۳۱میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

ماجرایی، ترسناک/بازیگران: کریستن استوارت، رابرت پتینسون، تیلور لاتنر

ـ داستان اسباببازی ها ۳ (Toy Story 3)، ۲۱ میلیون دلار

انیمیشن، کمدی/بازیگران: تام هنکس، تیم آلن

ـ آخرین بادافزار (The Last Airbender)، ۱۶میلیون  و ۶۰۰ هزار دلار

ماجرایی، خانوادگی/بازیگران: نو رینجر، نیکولا پلتز، دو پاتل

ـ آدم بزرگها (Grown Ups)، ۱۵میلیون  و ۸۰۰ دلار

کمدی/بازیگران: آدام سندلر، کوین جیمز، سلما هایک

ـ نایت و دی (Knight and Day)، ۷ میلیون  و ۷۰۰ هزار دلار

کمدی، اکشن/بازیگران: تام کروز، کامرون دیاز

ـ پسر کاراتهباز (Karate Kid)،  ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار

ماجرایی، خانوادگی/با شرکت جکی چان

ـ تیم آ (A-Team)، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

ماجرایی، کمدی/با شرکت بردلی کوپر، جسیکا بیل، لیام نیسون

ـ سایرس (Cyrus)، ۰/۸ میلیون دلار

کمدی/بازیگران: ماریسا تامی، کاترین کینر

داغ ـ اولین هفته:

منِ دونمایه (Despicable Me)

انیمیشن، خانوادگی/کارگران: پیر کافین، کریس رنو

بازیگران: جیسون سگل، استیو کرل، راسل برند، ویل آرنت، جولی اندروز

باز هم شاهدیم که یک فیلم انیمیشنی در صدر قرار می‌گیرد.”منِ دون‌مایه” از فیلم محبوب دختران نوجوان آمریکایی هم جلو زد و در صدر قرار گرفت.

ماجرای فیلم در یکی از محلات حومه‌ای در آمریکا اتفاق می‌افتد و قهرمانان آن ارتش کوچکی از موش‌ها هستند که دارند کلی نقشه‌های جالب می‌ریزند.

غارتگران (Predators)

ماجرایی، ترسناک، علمی تخیلی/کارگردان: نیمرود آنتال

بازیگران: آدرین برودی، تافر گریس، الیس براگا، والتون گاگینز

لابد فیلم‌های “غارتگر” قبلی و هنرمندی‌های آرنولد شوارتزنگر را به یاد دارید. این دفعه”غارتگران”بدون آرنولد بازگشته اما کارگردان مجارستانی آن وعده داده کیفیت فیلم مثل قبلی‌ها باشد. رویس، فردی اجیر، رهبر گروهی از جنگندگان نخبه است که می‌فهمند آن‌ها را به عنوان طعمه به سیاره‌ای خارجی آورده‌اند. همه‌ی این‌ها به استثنای یکی‌شان قاتلان خونسردی هستند (اجیر و یاکوزایی و مجرم و از زندان در رفته و غیره). حالا نوبت مقابله “غارتگر” با “غارتگر” است.

کنسرت:

این آخر هفته در تورنتو اینقدر جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف اتفاق می‌افتد که نمی‌دانیم چطور همه‌اش را در این صفحات مختصر”هنر در شهر” جا دهیم ،اما این نباید باعث شود دو کنسرت مهم را فراموش کنیم. البته یادتان باشد که علاوه بر این‌ها سایمون و گارفانکل هم این هفته یک شب مهمان تورنتو هستند(جزئیات کنسرت‌شان در شماره قبل آمده.)

بلیت‌ها را از ticketmaster.ca خریداری کنید.

بان جووی

Bon Jovi

پاپ، راک

زمان: ۲۰ و ۲۱ جولای، ۷ شب

مکان: راجرز سنتر

Rogers Centre, 3200-1 Blue Jays Way

(نزدیک تقاطع اسپاداینا و فرانت)

قیمت: ۴۰ تا ۱۳۰ دلار

بان جووی بیخود بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را نفروخته. کار او ۲۵ سال پیش در نیوجرسی آغاز شد و امروز ترانه‌هایش گوش همه دنیا را پر کرده‌اند. شایعات می‌گویند بان جووی بهترین‌هایش را به این کنسرت می‌آورد.

 

یک شب با استینگ

An Evening with Sting

جاز، پاپ، راک

زمان: جمعه، ۲۳ جولای، ۸ شب

مکان: آمفی‌تئاتر مولسون کندین

Canadian Molson Amphitheatre

۹۰۹ Lakeshore Blvd West

قیمت: ۴۵ تا ۳۶۵ دلار

 

فکرش را بکنید استینگ،‌ برنده ۱۶ جایزه گرمی و سلطان مسلم موسیقی راک، با ارکستر فیلارمونیک سلطنتی به تورنتو بیاید. به نظر ما که این کنسرت توضیح دیگری نمی‌خواهد.

 

روی صحنه:

 

رین: بزرگداشتی برای بیتلز (Rain: A tribute to the Beatels)

مکان: تئاتر کنون

Canon Theatre, 244 Victoria Street

(نزدیک تقاطع یانگ و دانداس)

قیمت: ۳۰ تا ۱۰۰ دلار

 

قانونا موطلایی: موزیکال (Legally Blonde)

مکان: تئاتر پرینسس آو ولز

Princess of Wales Theatre, 300 King Street West

(نزدیک تقاطع کینگ و یونیورسیتی)

قیمت: ۲۶ تا ۱۲۰ دلار

Price: $۲۶ – $۱۲۰

 

راکِ اعصار (Rock of Ages)

مکان: تئاتر رویال الکساندرا

Royal Alexandra Theatre, 260 King Street West

(نزدیک تقاطع کینگ و یونیورسیتی)

قیمت: ۲۸ تا ۹۹ دلار

 

سکند سیتی نامزد شهرداری میشود

Second City for Mayor

مکان: تئاتر سکند سیتی

Second City Theatre, 51 Mercer Street

(نزدیک تقاطع کینگ و اسپاداینا)

قیمت: حدود ۳۰ دلار

 

فراموش نکنید:

 

این از آن هفته‌هایی است که واقعا نمی‌دانیم چطور تمام جشنواره‌ها و رویدادهای متنوعی را که در شهرمان آغاز می‌شوند پوشش دهیم. این بخصوص هفته خوبی برای بزرگداشت تنوع شهرمان و حضور مردمی با پیشینه‌های مختلف است  و البته بیش از همه این نوای موسیقی و بو و طعم غذا است که این تنوع را به یادمان می‌آورد.

اول از همه گل سرسبد جشنواره‌های شهرمان، جشنواره کاریبانا (Caribana Festival)‌ است که این هفته ۴۲امین دوره آن آغاز می‌شود و یک ماهی مهمان ما است. در این یک ماه خیابان‌ها و صحنه‌های تورنتو پر از بزرگداشت موسیقی، غذا و هنر منطقه کارائیب می‌شود. بیشتر تورنتویی‌ها قبول دارند که رژه روز کاریبانا احتمالا از زیباترین روزهای کل این شهر است. افتتاح کاریبانا همین پنجشنبه ۱۲ ظهر تا ۲ بعدازظهر در میدان یانگ و دانداس است و البته فهرست بقیه فعالیت‌ها را در caribanafestival.com پیدا می‌کنید.

اما اگر کاریبانا یک ماه برقرار است جشنواره برزیلیها (Expressions of Brazil) که بخشی از مجموعه جشنواره‌های تابستانی راه‌های جهان در هاربرفرانت است، فقط همین‌آخر هفته را مهمان ما است. خلاصه سه روز بندر تورنتو پر از موسیقی و غذا و هنر و فرهنگ برزیلی می‌شود. بسیاری از هنرمندان مستقیما از برزیل به کانادا می‌آیند تا برایمان هنرنمایی کنند. برنامه کامل را در harbourfrontcentre.com پیدا کنید یا خودتان همین‌طوری آن‌طرف‌ها آفتابی شوید و دنبال صدای سامبا بگردید.

هندی‌ها هم البته دو تا از مهمترین جشنواره‌های سالیانه خود را همین آخر هفته برگزار می‌کنند. یکی جشنواره تی دی بانک برای آسیای جنوبی (TD Festival of South Asia) است که در محله “بازار هند” که به “هند کوچک” هم معروف است (یعنی در شماره ۱۴۲۶ خیابان جرارد شرقی، تقاطع جرارد و کاکزول) برگزار می‌شود و برنامه‌ی کاملش را در festivalofsouthasia.com پیدا می‌کنید. این جشنواره بهترین‌های موسیقی و غذا و فرهنگ شبه‌قاره هند را به بزرگترین شهر هندی‌نشین آمریکای شمالی می‌آورد. دیگری “جشنواره هند (Festival of India)  است که ۳۸امین دوره‌اش در روزهای شنبه و یکشنبه در جزیره سنتر (Centre Island) برگزار می‌شود و بهترین‌های موسیقی و رقص کلاسیک هندی را می‌آورد.”جشنواره هند” را البته معبد مذهب هاری کریشنا برگزار می‌کند و علاوه بر رویدادهای داخل جزیره، یک رژه معروف هم در خیابان یانگ برگزار می‌کند. از بخش مذهبی اش که بگذریم،‌ جشنواره خوبی است. اطلاعات کامل را در feedyoursoul.to پیدا کنید.

و بالاخره نمی‌توان نامی از “جشنواره بینالمللی جازِ بیچز” (‌Beaches International Jazz Festival) نبرد، که جمعه این هفته، ۱۶جولای، در محله‌ی ساحلی بیچز آغاز می‌شود. این جشنواره بهترین‌های جاز و بلوز و بیگ بند و امثالهم را از همه دنیا به تورنتو می‌آورد و تا ۲۵ جولای ادامه دارد. از ما به شما گفتن که شاید بهترین بخش آن سه تا کنسرت رایگانی است که همین آخر هفته در پارک وودباین (Woodbine Parks) برگزار می‌شود، جمعه و شنبه و یکشنبه، از ۱۶ تا ۱۸جولای. اطلاعات بیشتر در beachesjazz.com