شهروند- سازمان بهداشت کانادا اعلام کرد که دسترسی و استفاده از قرص های سقط جنین Mifegymiso از این به بعد آسان تر شده و افراد می توانند تا ۹ هفته اول بارداری ناخواسته از این دارو برای سقط جنین استفاده کنند. این دارو که با نام RU-486 شناخته می شود از این پس می تواند در مواقع ضروری به طور مستقیم توسط داروخانه، پرستار و با دکتر مربوطه در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و نیازی به نسخه برای آن نیست.

آزمایشات نشان داده است که مصرف این قرص که از دو بخش mifepristone و misoprostol تشکیل شده است و طبق دستور العمل خاصی مصرف می شود، هیچگونه عوارض جانبی خاصی ندارد و یکی از راه های مطمئن و راحت برای سقط جنین است.

یکی از مقامات سازمان بهداشت کانادا اعلام کرد که قرار است تا دسترسی به این دارو در همه نواحی کانادا حتی مکان های دور افتاده به راحتی فراهم گردد زیرا خانم ها نباید برای دسترسی به این دارو به دلیل کد پستی شان دچار مشکلات شوند.

همچنین خانم ها دیگر لازم نیست برای دریافت این دارو ضمانت کتبی بدهند و دکترها نیز نیاز ندارند تا از طریق نوشتن نسخه برای دریافت دارو در وب سایت ثبت نام کنند. اما قبل از دریافت باید از این نکته اطمینان حاصل کرد که بارداری خارج از رحم نباشد و حتما در بازه ی زمانی درست قرار داشته باشد. این تغییرات در قوانین در راستای احترام به حقوق زنان و تصمیم گیری آنها برای بدنشان است و می تواند برای بسیاری از خطرات جراحی جلوگیری کند.