شهروند- فروشگاه لوازم خانگی سوئدی Ikea از مشتریان خود در سرتاسر دنیا خواسته است که دراورها و کشوهای مدل Malm را هرچه سریعتر به این کمپانی پس داده و پول کامل خود را دریافت کنند. این دراورها تا کنون منجر به کشته شدن ۸ کودک زیر سه سال در دنیا شده است. این دراورها اگر به خوبی به دیوار نصب نشود به راحتی برگشته و اگر کودکی در زیر آن به دام انداخته شود به دلیل سنگینی جان خود را از دست خواهد داد.

در اوایل سال ۲۰۱۶ از مشتریان کانادا خواسته شد که این کشوها را به Ikea بازگردانند، اما از تعداد ۴.۵ میلیون فروش در کانادا تنها ۱۱۱,۶۴۲ عدد تا کنون مرجوع شده است و مابقی توجه چندانی به این خبر نکرده اند.

وکلای خانواده های صدمه دیده که اغلب آنها در ایالات متحده امریکا هستند می گویند که Ikea در خبررسانی و تقاضای مرجوع کردن این کالا به خوبی عمل نکرده است و همین امر موجب شد که اخیرا کودک دیگری در کالیفرنیا جان خود را بر اثر سقوط کشوهای این دراور از دست بدهد.

فروشگاه Ikea  در قبال بازگرداندن این کالا پول کامل آن را پرداخت می کند و در صورت نیاز، مشتریان می توانند این کالا را در منازل خود تحویل مسئولان Ikea  دهند.

کسانی که علاقند به نگه داشتن این کشوها هستند بهتر است هرچه سریع تر با Ikea تماس بگیرند تا تکنیسین ها به محل رفته و اقدامات امنیتی و نصب کامل آنها را به دیوار و به رایگان انجام دهند. این سری کشوها و دراورها از قبل سال ۱۹۹۳ در بازار بوده است و اولین مورد مرگ ۲۸ سال پیش گزارش شده است.