بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی است که به صورت تصادفی و یا اضطراری و بیماری پیش می آید ولی در هر بیمه نامه ای از جمله بیمه های مسافرتی مواردی تبصره وجود دارد که شامل پوشش نمی شود که از جمله موارد تبصره  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* خدمات پزشکی در کشور مبدا (منظور کشوری که از آنجا پاسپورت دارید) در این نوع بیمه نامه پوششی ندارد.  افرادی که چند پاسپورت دارند، دقت کنند که کدام کشور را کشور مبدأشان می نامند، چرا که در زمان نیاز و برگشت طبق شرایط بیمه نامه، فرد به کشور مبدا منتقل می شود.

* حمل ونقل هوایی و اجاره ماشین مگر اینکه از قبل مورد پذیرش و  اورژانسی و با هماهنگی شرکت بیمه بوده باشد.

* جراحی آب مروارید

* ارتقاء هزینه ها و لغو جریمه های بلیت های هوایی مگر اینکه از قبل مورد پذیرش شرکت بیمه بوده باشد.

* شرکت بیمه شده  در هرگونه ورزش به عنوان ورزشکار حرفه ای ( فردی که در یک فعالیت به عنوان فرد اصلی با دریافت پول، درگیر است) هرگونه اتفاق ورزشی رقابتی، مسابقات اتومبیل رانی و سرعت، غواصی (مگر اینکه شما گواهی نامه SCUBA، در خصوص بیمه های صادره از کشور کانادا، گواهی از یک مدرسه مجوز دار در کانادا را داشته باشید) گلایدر سواری، صخره نوردی، پاراگلایدر سواری، skydiving ، پرش از ارتفاع، کوهنوردی، چتر بازی  (پاراشوت).

* تصادف هوایی (مگر اینکه شما در حال سفر به عنوان مسافر با پرداخت هزینه در یک پرواز تجاری هستید).

* از بین رفتن یاآسیب دیدن ابزار شنوایی سمعک، عینک، عینک آفتابی، لنز، دندان مصنوعی، اعضای مصنوعی

* روکش دندان و عصب کشی

* داروهای جلوگیری از بارداری  و انواع  واکسن و همچنین در خصوص بیمه های قابل استفاده در کانادا (ویزیتور) انجام آزمایشات پزشکی جهت اداره مهاجرت قابل پوشش نخواهد بود.

برای ورزشکاران و یا همچنین برای افراد با  انجام کارهای پرخطر با ریسک بالا،گر چه بیمه های متعارف پوشش لازم و کافی ندارند ولی بیمه هایی تخصصی در این خصوص با شرایط ویژه، پوشش لازم و همچنین  در مدلهای مختلف وجود دارد. چرا که ضمن آرامش شما از پوشش هایی نظیرپرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور مبدا، جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در صورت بیماری و یا هر گونه حادثه، پرداخت هزینه های فوریتی دندانپزشکی، سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه و خدمات مربوط به تاخیر ورود چمدان و یا تاخیر در پرواز هواپیما، بازگرداندن جسد متوفی به کشور مبدا،  بازگرداندن کودکانی که بدون سرپرست مانده اند.

اقتباس   www.cover4u.caو    travel.gc.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com