وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که به ازای دریافت هرگونه اطلاعات معتبر درباره سازوکار مالی گروه حزب‌الله لبنان، تشکیلات تروریستی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای گفت که برنامه پاداش برای عدالت این وزارتخانه «به دنبال اطلاعاتی در مورد فعالیت‌ها، شبکه‌ها، و عوامل وابسته به حزب‌الله که بخشی از حامیان مالی آن را تشکیل می‌دهند – از جمله تامین‌کنندگان و تسهیل‌کنندگان مالی آن مانند محمد قصیر، محمد قسیم البذال، و علی قصیر – است.»

در این اطلاعیه که روز جمعه دوم آبان ماه منتشر شد، آماده است: محمد قصیر عامل ارتباطی مهم بین حزب الله و حامی مالی اصلی آن، یعنی ایران، است و نقش مهمی را در عملیات انتقال پول از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای گروه حزب‌الله ایفا کرده است.

محمد قسیم البذال و محمد قصیر نیز از تسهیل کنندگان مالی عمده حزب الله هستند که علاوه بر تسهیل امور مالی حزب‌الله، بر فعالیت‌های شرکت‌های وابسته به آن، از جمله در فروش نفت خام ایران به سوریه و انتقال پول به نیروی قدس، نیز نظارت دارند. رادیو امریکا