در نبرد علیه تروریسم و اسلامگرایی رادیکال در کنار فرانسه می‌ایستیم

پلیس و مقامات فرانسه اعلام کردند که در یک حمله تروریستی با چاقو در شهر «نیس» سه نفر کشته شدند، و در یک حمله دیگر نیز یک مهاجم مسلح به اسلحه گرم بر اثر تیراندازی ماموران پلیس از پا درآمد. ساعتی بعد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به این «حمله تروریستی» واکنش نشان داد. 

به گزارش رویترز، یک مهاجم چاقوبه‌دست روز پنجشنبه ۸ آبان در شهر نیس فرانسه با فریاد «الله اکبر» سر یک زن را برید و دونفر دیگر را کشت. ریستیان استروزی، شهردار نیس، این حمله را تروریستی توصیف کرد. او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که این حمله در کلیسای نوتردام یا در نزدیکی آن رخ داده و پلیس فرد مهاجم را بازداشت کرده است.

صبح پنجشنبه، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتر به این حمله واکنش نشان داد و گفت: «ما برای خانواده‌ها و عزیزان کسانی که در حملات وحشتناک تروریستی امروز کشته یا زخمی شدند، دعا می‌کنیم. ما در این مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی اسلامگرای رادیکال، در کنار فرانسه می‌ایستیم.»

شهردار نیس با بیان این که مهاجم عبارت «الله اکبر» را فریاد زده است، گفت که یکی از افراد که داخل کلیسا کشته شده مسئول این کلیسا بود. او همچنین افزود که فرد مهاجم که بر اثر تیراندازی پلیس زخمی شد، به بیمارستان منتقل شده است. به گفته پلیس در این حمله سه نفر جان خود را از دست داده و چندین نفر نیز زخمی شده‌اند. 

رویترز به نقل از یک منبع پلیس نوشت که یک زن سرش از بدنش جدا شده است. مارین لوپن، سیاستمدار فرانسوی، نیز قطع شدن سر یک زن در این حمله را تایید کرده است.

در همین حال رویترز به نقل از ایستگاه رادیویی «اروپا ۱» گزارش داد که پلیس فرانسه تنها چند ساعت پس از حمله شهر نیس، فرد مسلح دیگری را که در شهری در جنوب فرانسه با فریاد «الله اکبر» یک رهگذر را با اسلحه گرم تهدید کرده بود، به ضرب گلوله از پا درآورد.  

این حمله در حالی رخ داده است که چندی پیش یک معلم تاریخ به دست یک مهاجم مسلمان چچنی‌تبار در حومه شهر سر بریده شد. او پیشتر به خاطر نشان دادن کارتون‌های جنجالی پیامبر اسلام به دانش آموزان، تهدید شده بود.

این قتل در شرایطی اتفاق افتاد که هنوز محاکمه مهاجمان اسلامگرا در سال ۲۰۱۵ به مجله شارلی ابدو به خاطر انتشار کارتون هایی از پیامبر اسلام، ادامه دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پس از قتل این معلم تاریخ گفته بود که حمله صورت گرفته تمامی نشانههای یک «حمله تروریستی اسلامگرایانه» را دارد و این معلم به خاطر «تدریس آزادی بیان» به قتل رسید. امانوئل مکرون با تاکید بر وحدت ملت گفت: «آنها نمی‌توانند بین ما تفرقه ایجاد کنند.»

صدای امریکا