آرش عزیزی ـ وب‌سایت گلوب اند میل روزِ دوشنبه‌ی این هفته مقاله‌ای در مورد زندگی تینا تهرانچیان، مشاور مالی موفق، منتشر کرد. در این مقاله، ماری گودرهام، در مورد مشکلات خانم تهرانچیان در ابتدای مهاجرت به کانادا در سال ۱۹۹۰ می‌نویسد و این‌که چگونه او به عنوان مهاجری نوپا درس‌های بسیاری در مورد برنامه‌ریزی مالی گرفته است که بعدها در حرفه‌اش به او یاری رسانده است.

خانم تهرانچیان، که ۴۹ سال دارد، امروز برنامه‌زیر مالی با مدرک معتبر و مدیر حوزه در شرکت مدیریت سرمایه‌ی آسانته در ریچموند هیل است. از جمله مشتریان او خانواده‌های مهاجری هستند که با همان مشکلاتی روبرویند که او زمانی پیش رو داشت.

تهرانچیان در مصاحبه با گلوب اند میل از این می‌گوید که چطور در بسیاری کشورهای جهان در حال توسعه «کل نظام بسیار متفاوت است». مثلا در بسیاری کشورها بدهی تابو است یا کسی در مورد مرگ و برنامه‌ریزی برای آن صحبت نمی‌کند.

گزارش گلوب اند میل سپس با مهاجران دیگری که در سال‌های اخیر به کانادا مهاجرت کردند نیز مصاحبه کرده و از مخاطرات مالی آن‌ها گفته است.

گفتنی ست در سال های اخیر، موفقیت مهاجران ایرانی در زمینه های مختلف، نظر رسانه های کانادایی را نیز به خود جلب کرده و آنها را به عنوان نمونه های موفق مهاجران در نشریات و رسانه هایشان معرفی می کنند.