آرش عزیزی ـ در ساعات اولیه روز دوشنبه۸ نوامبر محل مسکونی جیسون دیواین و همسر او بانی در منطقه ی جنوب شرقی شهر کلگری  مورد حمله ی ۵ مرد مسلح به چماق و چکش قرار گرفت. مردان مسلح که از سر تا پا ملبس به لباس سیاه بودند و چهره خود را پوشانده بودند با شکستن در ورودی وارد خانه شدند و جیسون و دوست او جاناتان تراتمن را که در حال گپ و گفتگو بودند، مورد حمله قرار دادند. در این حمله دست جاناتان شکست که مورد عمل جراحی قرار گرفت و جیسون مورد اصابت ضربات چماق و چکش در ناحیه ران و پشت قرار گرفت که موجب کوفتگی و کبودی شدید در آن نواحی شد. هر دو مضروب بعد از حمله به بیمارستان منتقل شدند.

جیسون دیواین

جیسون که در دوره ی فوق لیسانس رشته تاریخ در دانشگاه کلگری مشغول به تحصیل است از اعضای فعال سازمان “حرکت ضد نژادپرستی” شاخه ی کلگری است و تا به حال در چندین انتخابات مختلف در کالگری به عنوان نامزد حزب کمونیست کانادا شرکت کرده است. همسر او بانی در انتخابات اخیر شهرداری در کلگری، برای تصدی پست شهردار شرکت کرده بود.

در زمان حمله همسر و چهار فرزند جیسون نیز در خانه بودند که مورد تعرض قرار نگرفتند. در جریان این حمله هیچ چیزی از منزل دزدیده نشد، که احتمال دزد بودن مهاجمان را منتفی می‌کند. مهاجمان پس از حمله با همان وسیله ی نقلیه‌ای که آمده بودند، از محل گریختند.

برد موور، پلیس مأمور رسیدگی به این حادثه، در مورد این حمله اظهار داشت:”به طور قطع این یک حمله ی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.”

گروه پاسداران آریایی با گروه های ضدنژادپرستی در کالگری درگیر شدند

پلیس در حال رسیدگی است و گروه‌های نژادپرستی همچون “پاسداران آریایی” (Aryan Guards)، “خون و شرافت”،(Blood & Honour)   و “اخوت سفیدان اروپایی” (White European Brotherhood) مظنون به شرکت در این عمل جنایتکارانه علیه فعالان ضدنژادپرستی هستند. این چندمین بار است که چنین حمله‌هایی از سوی برتری‌گرایان سفید پوست علیه فعالان اجتماعی و اقلیت‌های غیرسفید صورت می‌گیرد که نگرانی بحق بسیاری، و از جمله مهاجران را برانگیخته است.