ماه نوامبر، ماه آگاهی رساندن درخصوص بیماری هایی نظیر ریه و آلزایمر است. همانطور که می دانیم بیمه ناتوانی جسمی، قراردادی است مابین شخص متقاضی (بیمه شونده) و طرف دیگر شرکت بیمه. این بیمه می تواند به صورت فردی و یا گروهی باشد و طبق قرارداد، مبلغی به بیمه شونده داده می شود، به شرط آنکه وی قادر به انجام کار نباشد که این می تواند ناتوانی جسمی ناشی از سانحه و یا بیماری باشد.

بدون شک، نرخ بیمه نامه تصادف ارزانتر از بیمه ی بیماری است. به عبارت دیگر، در هنگام عقد قرارداد در صورت انتخاب بیمه بیماری مبلغ بیشتری به نسبت بیمه تصادف باید پرداخت شود. موارد بسیار زیادی در خصوص بیمه ناتوانی جسمی و از کارافتادگی باید رعایت شود، به طور مثال:

 مالیات، محدودیت دریافت حق بیمه، محدودیت در زمان اخذ و طول دوره دریافت بیمه نامه، محدودیت بعضی از مشاغل نظیر رانندگان تاکسی، درجه ریسک پذیری شغل و مسئولیت شغلی و حتا درصد به کارگیری از مسئولیت، محدودیت پوشش برای افراد غیر مقیم کانادا و البته برای آن دسته از افرادی که با ویزای کاری اقدام می کنند، پوشش سانحه منظور می شود.

شناخت تفاوت های موجود بین بیمه ناتوانی جسمی (DI) و مراقبت ویژه(LTC) ضرورت دارد و باید اضافه کرد که شرایط اخذ و دریافت (مطالبه پول) در هر یک از دو بیمه نامه متفاوت است. قابل ذکر است که ناتوانی جسمی و از کار افتادگی می تواند در صورت بیماری به وجود بیاید و در این حالت شرایط دریافت بیمه متفاوت است. بی تردید افرادی که بیمه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی (Disability) از مدل بیماری (Sickness) را بخواهند، باید واجد شرایط سلامتی هم باشند، به این معنی که با توجه به مقدار درخواست متقاضی بیمه، شرکت بیمه آزمایش و یا آزمایشاتی مانند خون و ادرار را درخواست می کند.

در این راستا قد و وزن از دیگر پارامترهای مهم است که به طور مثال با حداقل قد در خانمها و آقایان ۱۵۴ سانتی متر می تواند حداقل وزن ۳۴ کیلوگرم و حداکثر ۸۲ کیلوگرم مورد تأیید قرار گیرد و یا اینکه افراد  با قد  ۱۷۰ سانتی متر می توانند حداقل وزن  ۴۵کیلوگرم و تا حداکثر ۱۰۷ کیلوگرم داشته باشند و بی شک وزن کمتر و یا بیشتر از مقدار فوق، مورد تأیید استاندارد نیست. جالب این است که در بیمه ناتوانی جسمی و از کارافتادگی از نوع بیماری (Sickness) برعکس بیمه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی از مدل (Accident) تصادف و سانحه، به این پارامترها اهمیت می دهد و با حداکثر قد ۱۴۹ سانتی متر می تواند دارای وزن حداقل۶۲ کیلوگرم باشد، در غیر اینصورت واجد شرایط نخواهد بود. از سوی دیگر، برای افراد بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال و تا سقف پوشش ۲۰۰۰ دلار تنها با ارائه فرم بیمه نامه و MIB قابل پذیرش است. همانطور که می دانیم گزارش و تاریخچه پزشکی هر فردی درMIB  وجود دارد.(Medical Information Bureau)

زمانی که درخواست وام و یا خرید وسیله ای می کنیم، به طور معمول فرد متقاضی می بایست دارای کردیت مناسب باشد، درخصوص وضعیت پزشکی هم به اینگونه است. در واقع به بیان بهتر، وضعیت پزشکی مان در (MIB) موجود است و از طریق (GHIP) و در انتاریو کارت درمانی اهیپ، دکتر و…این اطلاعات درMIB جمع می شود و در زمان نیاز، امکان دسترسی به آن وجود دارد.

اقتباس : www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com