برای درک بهتر مالیاتی که دولت انتاریو در نظر دارد از اول جولای ۲۰۱۰ به اجرا گذارد، خبرگزاری سی بی سی، پرسش و پاسخ هایی را مطرح کرده است  

شهروند ۱۲۲۳ ـ پنجشنبه  ۲ اپریل  ۲۰۰۹


 

پرسش و پاسخ درباره ی "مالیات هماهنگ شده ی فروش"


 


 

برای درک بهتر مالیاتی که دولت انتاریو در نظر دارد از اول جولای ۲۰۱۰ به اجرا گذارد، خبرگزاری سی بی سی، پرسش و پاسخ هایی را مطرح کرده است که در زیر می خوانید.


 

مالیات هماهنگ شده فروش چیست؟

دولت انتاریو در نظر دارد یک تجدیدنظر اساسی در شیوه ی مالیات ها صورت دهد یعنی مالیات استانی و مالیات فدرال روی محصولات و خدمات را با هم مخلوط کند. ترکیب ۵ درصد GST (مالیات فدرال) و ۸ درصد PST( مالیات استانی انتاریو) روی بسیاری از اقلام تغییری به وجود نمی آورد اما بسیاری از اقلامی که پیش از این از مالیات فروش معاف بودند، دیگر معاف نخواهند بود.


 

معنی اینکه دیگر معاف نخواهند بود چیست؟

برق دیگر از مالیات استانی معاف نخواهد بود، همچنین تنباکو، خدماتی نظیر آرایشگاه، حق عضویت در باشگاه ورزشی، روزنامه و مجله، کرایه تاکسی و خدمات حرفه ای نظیر وکلا، آرشیتکت ها و حسابداران. حق العمل مشاوران املاک نیز شامل مالیات خواهد شد.


 

آیا چیزی مستثنا باقی خواهد ماند؟

نه زیاد. کفش و لباس بچه، صندلی ماشین بچه و بوستر صندلی، کتاب، نوار و محصولات بهداشتی مربوط به زنان.

مایحتاج اولیه غذایی، اجاره خانه، هزینه ی کاندو، داروهای نسخه ای و وسایل کمکی پزشکی جزو استثناها از هر دو مالیات معاف هستند.

خرید خانه ی غیر نوساز همچنان مالیات استانی را نخواهد داد، گرچه حق العمل مشاوران املاک برای چنین خانه هایی مشمول این مالیات خواهد شد.


 

چرا انتاریو این کار را می کند؟

انتاریو می گوید، این شیوه ی مالیات بندی، انتاریو را در خطی می آورد که به نظر کارآترین شکل مالیات بندی فروش در سراسر جهان است. وزارت مالی می گوید که یک مالیاتی شدن فروش هزینه ی کالاهایی که انتاریو صادر می کند، کاهش می دهد، استان را بیشتر وارد بازار رقابت می کند و آن بخش از اقتصاد که مشخصا ضربه ی سختی خورده به پیش می راند.

در حال حاضر، کار و کسب ها ممکن است مالیات استانی PST را از قیمت مواد و سایر محصولاتی که می خرند، کم نکنند؛ به جایش، آنها این هزینه را به دوش مصرف کننده می اندازند. اما تحت این شیوه مالیاتی (هماهنگ شده)، کسب ها ممکن است ادعای کردیت مالیاتی برای آن دسته از خریدهایشان بکنند که تخمین زده میشود سالی ۳ بیلیون دلار برایشان حفظ کند.

اتاق بازرگانی انتاریو باور دارد که ترکیب کردن مالیات ها هزینه ای معادل سالانه تقریبا ۹۰۵ میلیون دلار علاوه بر مالیات فروش بر مصرف کنندگان تحمیل کند، در حالی که مالیات فدرال و استانی برای شرکت ها به میزان ۶/۱ میلیون دلار سالانه کم خواهد شد.  

فدراسیون کانادایی مشاغل مستقل می گوید، هماهنگ کردن مالیات ها، با کاهش نوار قرمز (کاغذ بازیهای پیش از عمل) برای مشاغل ۱۰۰ میلیون دلار سالی پس انداز می کند.  

براساس اسناد بودجه، مشاغل همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم سالانه روی هزینه های اداری تک مالیاتی به جای دو مالیاتی پس انداز می کنند.


 

آیا تمام بیزنس ها طرف این بودجه را می گیرند؟

مقاطعه کاران و ساختمان سازان مخالف این ترکیب مالیاتی هستند. صنایع ساختمان سازی انتاریو و انجمن گسترش زمین تخمین می زنند که ترکیب شدن مالیات ها بیش از ۴۶هزار دلار به قیمت یک خانه ی ۵۸۰هزار دلاری در تورنتو می افزاید.


 

آیا هزینه ی خانوارها افزایش می یابد؟

بله، اگرچه استان می گوید ۶/۱۰ میلیون دلار ظرف سه سال یارانه به صورت زیر پرداخت می کند:

ـ وجه نقدی به میزان ۱۰۰۰ دلار برای سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ برای خانواده هایی که درآمد آنها کمتر از ۱۶۰هزار دلار سالانه باشد.

ـ ۲۶۰ دلار به طور دائمی برای خانواده های با درآمد متوسط و کودکان

ـ افزایش کردیت روی مالیات ملک برای مالکان کم درآمد و متوسط و مستأجران.

ـ خانه های نوساز زیر ۴۰۰هزار دلار شامل ترکیب مالیاتی نمی شوند.

ـ ۱/۱ بیلیون دلار از مالیات درآمد کاسته شده است.


 

پس مشکل چیست؟

حزب نیودموکرات انتاریو می گوید، تک مالیاتی خانواده ها را در شرایطی قرار می دهد که بایستی روی یک سری کالاها پول بیشتری بپردازند آن هم در زمانی که آنها دارند با از دست دادن مشاغلشان دست و پنجه نرم می کنند.

حزب محافظه کار، با این که از نظر ایدئولوژیکی موافق هماهنگ سازی مالیات هاست، اما می گوید این زمان مناسبی برای افزایش مالیات ها نیست.

انجمن مشاوران املاک انتاریو می گوید، ادغام مالیات ها باعث میشود که ۲۰۰۰دلار روی هزینه نقل و انتقال خانه افزوده شود و این بازار خرید و فروش خانه را خراب می کند.


 

آیا فقط انتاریو این کار را کرده است؟

استان کبک و تمام استانهای حوزه ی آتلانتیک بجز پرنس ادوارد آیلند از چنین شیوه ای استفاده می کنند.


 

کی مالیات جدید شروع می شود؟

اول جولای ۲۰۱۰ .


 

دولت بودجه فدراسیون عرب ـ کانادایی را قطع کرد


 

به گزارش نشنال پست، به پیشنهاد جیسون کنی وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، بودجه فدراسیون عرب ـ کانادایی به خاطر آنچه که بیانات اعتراض آمیز از سوی رئیس این فدراسیون و سایر مقامات آن اظهار شده، قطع می شود.

نامه ای که در تاریخ ۱۸ مارچ توسط ریک استوارت، معاون وزیر امضا شده حاکی از این است که دولت، قرارداد دو ساله ی ۱/۲ میلیون دلاری که آخر ماه مارچ تمام می شود، تمدید نخواهد کرد. این بودجه به آموزش زبان مهاجران از سوی فدراسیون عرب کانادایی اختصاص داشت. همچنین قرارداد ۴۷۳۸۷۳ دلاری که برای کمک به کاریابی مهاجران منظور شده بود در زمان انقضای آن که ۳۱ مارچ ۲۰۱۰ خواهد بود، دیگر تمدید نخواهد شد.

این تصمیم هفته ها پس از آن گرفته شد که آقای خالد معمر