سازمان آواز با تهیه ی طوماری، مردم را به حمایت از سی بی سی، خبرگزاری مهم و عمده ی کانادا فرا خوانده است.

شهروند ۱۲۲۳ ـ پنجشنبه  ۲ اپریل  ۲۰۰۹


 

سازمان آواز با تهیه ی طوماری، مردم را به حمایت از سی بی سی، خبرگزاری مهم و عمده ی کانادا فرا خوانده است.

در فراخوان آواز آمده است: شبکه های رسانه ای کانادا همگی به خاطر رکود اقتصادی زیر ضرب قرار گرفته اند. اما دولت در حالی که از دوستانش
CTV و CanWest در بخش خصوصی حمایت می کند، سی بی سی را به طور شدیدی تحت فشار قرار داده تا ۸۰۰ تن از کارکنانش را کم کرده و تعدادی از برنامه هایش را قطع کند.

سی بی سی ما یک گنجینه ی ملی ست و ستونی برای روزنامه نگاری در جهت منافع عموم در کشوری که مالکیت رسانه هایش در انحصار چند شرکت بزرگ است. ما هیچ اعتراضی از رسانه های آنها نخواهیم شنید و سی بی سی خود آنقدر  پرنسیپ اخلاقی دارد که بلندگویش را برای خود استفاده نکند. ما تنها صدای سی بی سی هستیم.

ما سریعا نیاز داریم که یک اعتراض عمومی گسترده را برای نجات سی بی سی اعمال کنیم. طومار تهیه شده را امضا کنید. اعتراض ما برای این دولت ضعیف می تواند تاثیرگذار باشد. نمایندگان پارلمان به ما قول داده اند که طومار اعتراضی ما را مستقیما به مجلس ببرند. ما حتی می توانیم هواپیمایی با یک بنر مبنی بر "سی بی سی را نجات دهید" بر فراز پارلمان به پرواز درآوریم.

سی بی سی با کاهش بودجه روبروست که به ازای هر کانادایی معادل ۶ دلار می شود، اما با درخواست آنها برای گرفتن وام برای تامین این کسری موافقت نشده است. سی بی سی آخرین سازمانی نیست که مورد ضربه قرار میگیرد، متعاقب آن سازمان های دیگری هم به زیر ضرب خواهند رفت. اگر ما امروز برای سی بی سی به پا نخیزیم با هزاران قطع بودجه ی دیگر روبرو خواهیم شد. دولت اقلیت هارپر شکننده است  و اعتراضات ما ممکن است کارساز باشد.

لطفا طومار را امضا کنید و به دوستان خود هم توصیه کنید. تعداد امضا کنندگان برای آنکه صدایمان بهتر شنیده شود و کارزارمان موثرتر باشد، حیاتی ست.

برای امضای این طومار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.avaaz.org/en/save_the_cbc/?cl=211418657&v=3115

سازمان آواز که یک سازمان مستقل، غیرانتفاعی با دامنه ی عمل در سطح جهانی ست در اقداماتش می خواهد مطمئن شود که حرف و نظر مردم به گوش تصمیم گیران جهانی می رسد. آواز در بسیاری از زبانها به معنی "صدا"ست. این سازمان از هیچ دولت و یا شرکتی پول نمی گیرد و تیم همکاران جهانی اش در اتاوا، لندن، ریودوژانیرو، نیویورک، بوئنوس آیرس و ژنو پایگاه دارند.  

 www.avaaz.org