شهروند-  “اداره آمار” برای کمک به حل بحران اعتیاد به مواد مخدر یک بررسی آماری درباره کسانی که در این بحران بر اثر  استفاده بیش از اندازه ( اوور دوز ) جان خود را از دست داده و قربانی این ماده مخدر مرگبار شده اند، انجام داده است.

 

نتیجه این مطالعه آماری نشان داده بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ از چند هزار نفری که در بریتیش کلمبیا قربانی این ماده مخدر شده اند، درصد بالایی در کار ساختمانسازی مشغول به کار بوده اند. سن عمده ی قربانیان بین ۲۴ تا ۵۴ سال بوده و همین گروه سنی کسانی هستند که مشاغل مختلف را در ساختمانسازی انجام می دهند. به عبارت دقیق تر یافته های آماری نشان می دهد که ۲۰ درصد از گروه سنی ۲۴ تا ۵۴ سال، قربانیان مواد مخدر را تشکیل داده اند.

گارت مولینز یکی از فعالان مبارزه با این بحران می گوید علت این امر آن است که کار در ساختمانسازی از آن نوع مشاغلی است که هیچ تضمینی برای کار تمام وقت دائمی وجود ندارد و بعلاوه اتحادیه های این گروه از کارکنان تقریبا همگی از بین رفته اند. او خاطر نشان کرده مدیران شرکت های ساختمانسازی دوره هایی را با کمک رهبران شاغل در ساختمانسازی برای آگاهی دادن به کارکنان راه اندازی کرده اند.

گروه زیادی از مقامات و مردم اما بر این باورند که برای خاتمه دادن یا محدود کردن هر چه بیشتر این بحران بسیار نگران کننده باید برنامه های به مراتب موثرتری که این مشکل را حل کند، به اجرا گذاشته شود.